۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۸۴۰۸۸
استاد حوزه علمیه:

حجت‌الاسلام ابوالحسنی در مقابله با انحرافات آثار فراوانی از خود به یادگار گذاشت

استاد حوزه علمیه گفت: حجت الاسلام ابوالحسنی از جمله کسانی بود که در مقابل انحرافات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آثار فراوانی از خود به یادگار گذاشت.
حجت‌الاسلام والمسلمين علي ابوالحسني منذر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابولحسنی، استاد حوزه علمیه عصر امروز در همایش بیدارگران بصیر که به منظور بزرگداشت یاد و خاطره جضرت آیت‌الله حاج شیخ حسین لنکرانی(ره) و بزرگداشت مورخ و پژوهشگر ژرف اندیش تاریخ اسلام و معاصر ایران استاد فقید حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی ابوالحسنی(منذر) که به همت موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران در سالن اجتماعات آیت‌الله سید حسین بروجردی در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: ابوالحسنی از جمله کسانی بود که در مقابل انحرافات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آثار فراوانی از خود به یادگار گذاشت.

وی افزود: عمده تحقیقات او برمبنای تاریخ معاصر ایران، جریانهای انحرافی، فرقه‌های ضاله و جریانهای سکولار بود که تصمیم گرفته بودند از ظرفیت کلامی و عقیدتی به نفع اعتقادات خود استفاده کنند یعنی لباسی از تاریخ را بر تفکر اسلام ستیزی خود بپوشانند و کاری کنند که ایرانی با فرهنگ پربار و پرنشاط گذشته خود بریده شده و بی هویت گردد تا او را هرجا که می‌خواهند بکشانند.

حجت الاسلام ابولحسنی بیان داشت: ایشان خط تاریخ نگاری برعلیه روحانیت را دیده و از همان جوانی تأسیس مکتب بازنگری تاریخ مشروطیت را آغاز کرد که فقط ده کتاب آن درباره شیخ فضل‌الله نوری است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نزدیک به 50 کتاب ایشان درباره تاریخ معاصر، نقد فرقه ضاله، بهائیت، سکولار، باستان نگری، وهابی‌گری، کسروی گری و صوفی ‌گری نگارش شده است.

حجت‌الاسلام ابوالحسنی گفت: ایشان به علت نگارش همین کتابها مورد تهدید و ترور قرار گرفتند اما جان سالم به در بردند، بعد از وفات او هفت مرجع تقلید و بسیاری از استادان مطرح حوزه و دانشگاه او را ستودند.

وی با اشاره به آثار ایشان، عنوان کرد: آثار او در نقد غرب زدگان و منورالفکران کتابی را تحت عنوان «شهید مطهری افشاگر توطئه» می‌نویسد که سی هزار تیراژ داشته است.

حجت الاسلام ابولحسنی در پایان خاطرنشان کرد: حجت الاسلام ابولحسنی(منذر) آنچه را که در اواخر دهه 80 توسط جریانهای انحرافی رخ داده بود از پیش هشدار داده بود که این افراد از انقلاب دم می‌زنند اما اسلام را به باطن غرب گرایی تعبیر می‌کنند./807/202/ب2

ارسال نظرات