۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۴۸۴۰۴۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

زندگانی حضرت زهرا، بهترین منبع برای استخراج سبک زندگی اسلامی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بهترین منبع برای استخراج سبک زندگی اسلامی را الگوبرداری از زندگی حضرت زهرا(س) دانست و گفت: حضرت زهرا(س) امتداد انوار و صفات پیامبر و امتداد درس ها و تجلی تمام قامت آموزه های پیامبر است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، عصر امروز در ویژه مراسم ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در جمع مسؤولان و فعالان قرآنی استان، خاطرنشان کرد: اصول اخلاقی و ارزش های انسانی در تمامی زمان ها و مکان ها یکسان و نامتغیر است.

وی افزود: فطرت و سرشت آدمی در تمامی ادوار تاریخ، اصول ثابت اخلاقی داشته و پذیرش انسان ها را نسبت به آنها نهادینه کرده است.

حجت الاسلام ستوده تصریح کرد: هنگامی که قرآن به موحدان و حق جویان سفارش می‌کند که پیامبر گرامی اسلام را الگوی رفتاری خود قرار دهند،  چه جای تردید است که نه تنها زنان بلکه مردان هم باید از پاره تن رسول خدا الگو گرفته و اصول کلی رفتاری را از این بانوی بزرگ اسلام فرا بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به الگو و اسوه کامل بودن حضرت زهرا (س) و در پاسخ به سوالاتی که در خصوص انطباق این الگو با زمان های مختلف وجود دارد، بیان داشت: همانطور که نمی توان الگو بودن پیامبر اسلام و سفارش قرآن در این زمینه را مختص به زمان و مکان خاص دانست، الگو بودن سرور زنان جهان، حضرت فاطمه زهرا(س) را نیز نمی توان محدود به زمان های گذشته دانست.

وی پایبندی حضرت زهرا (س) به اصول اخلاقی و کیفیت برخورد ایشان با موانع را الگویی مناسب برای مسلمانان دانست و گفت: زندگانی تمامی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) الگو و راهنمای بسیار روشن و متعالی برای کسانی است که قصد دارند به بهترین و کاملترین نوع از حیات دنیوی و اخروی دست یابند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ابعاد زندگانی حضرت فاطمه(س) را بهترین منبع برای استخراج سبک زندگی اسلامی فاطمی عنوان کرد و افزود: متأسفانه برخی نظریه پردازان سکولار غربزده با این استدلال که کمالات معصومین(ع) ما فوق بشری است، معتقدند که این کمالات و نقل و ترویج آنها کارکرد تربیتی ندارند چرا که آنها دست یافتنی نیستند و با این شیوه، آگاهانه و نا آگاهانه خط انقطاع فرهنگی جامعه را از الگوی معصومین و ترویج و القای ناکارآمدی این الگوی ارزشمند دنبال می‌کنند.

وی افزود: حال این که تمام ارزش هایی که مورد تأکید ائمه اطهار(ع) است ارزش هایی تاریخ ساز هستند نه تاریخی و در واقع به همین دلیل در تفاسیر اهل بیت(ع واژه های قرآنی چون «صراط، میزان، نجم و علامه» که در آیات شریفه استعمال گردیده اند، به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تفسیر شده اند.

وی افزود: زهرای اطهار(ع) یک موجود ملکوتی است که خداوند متعال به خلق خودش هدیه نموده است برای این که عالمیان از باران علمی، فضائل، معنویات و آثار وجودی این موهبت الهی بهره ببرند و با اقتدای به سیره و سبک زندگی این بانوی بزرگوار، به حیات طیبه نائل آیند و از این روست که می‌گوییم یکی از بهترین منابع برای استخراج سبک زندگی اسلامی زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: حضرت زهرا(س) امتداد انوار و صفات پیامبر و امتداد درس ها و تجلی تمام قامت آموزه های پیامبر است و در حقیقت حضرت فاطمه(س) تجلی کاملی از مکارم و اخلاق عظیم الهی پیامبر اکرم(س) و عینیت تمام درس های مکتب متعالی اوست و از این جهت اسوه و الگویی کامل برای وصول به سبک زندگی اسلامی است./937/202/ب2

ارسال نظرات