۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۸۴۰۳۹
وزیر سابق اطلاعات:

دشمن در صدد از بین بردن اتحاد و انسجام در کشور است

وزیرسابق اطلاعات با اشاره به توطئه های دشمنان برای ایجاد دوقطبی در جامعه، گفت: دشمن برای ایجاد تفرقه و از بین بردن اتحاد در جامعه در صدد ایجاد جریانهای موافق و مخالف در کشور است تا از این طریق در کشور دوقطبی ایجاد شود.
حجت الاسلام حیدر مصلحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیرسابق اطلاعات، در همایش نکوداشت آیت‌الله سیدابراهیم سیدحاتمی، نماینده سابق مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و نقشه‌های دشمنان در رابطه با انتخابات، خاطرنشان کرد:‌ دشمن با سرمایه‌گذاری بر روی پروژه نفوذ قصد دارد که یک جریانی را در کشور راه‌اندازی کرده و جریان دیگری را برای مخالفت با آن ساماندهی کند که مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید کرده‌اند که نباید در انتخابات دوقطبی ایجاد شود.

وی افزود: دوقطبی شدن جامعه در انتخابات باعث بروز مشکلات مختلفی همچون فتنه 88 خواهد شد، به همین دلیل دشمن تلاش می‌کند تا این نگاه را در جامعه ترویج دهد و به هدف مدنظر خود برسد.

حجت الاسلام مصلحی، تصریح کرد: دشمن برای ایجاد تفرقه و از بین بردن اتحاد در جامعه در صدد ایجاد جریانهای موافق و مخالف در کشور است تا از این طریق در کشور دوقطبی ایجاد شود.

وی گفت: در آستانه مذاکرات هسته‌ای، رئیس‌جمهور آمریکا به طور مداوم مصاحبه و اعلام می‌کرد که گزینه نظامی علیه ایران بر روی میز است که این نشان از جنگ روانی و تهدید دشمن در آستانه مذاکرات داشت که با ایجاد ترس در طرف مقابل به نقشه‌های شوم خود دست یابد.

وزیر سابق اطلاعات، اظهار داشت: در ارتباط با برگزاری انتخابات نیز دشمن با نام بردن از جنگ و سایر حیله‌های خود قصد دارد که مردم را دچار ترس کرده تا مردم برای ایستادگی در مقابل دشمنان عزمی نداشته باشند که این موضوع نیازمند نگاه ویژه‌ای است که باید به آن توجه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به زندگی و مبارزات آیت الله سید حاتمی، نماینده سابق مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: آیت‌الله سیدحاتمی در دوران قبل از انقلاب از پیشتازان عرصه‌های مختلف بود و این شخصیت بزرگوار و عالم گرانقدر بعد از انقلاب نیز در عرصه‌های گوناگون خدمات شایانی به این نظام داشت که وجود ایشان برای نظام و استان اردبیل بسیار بابرکت و پرثمر است.

گفتنی است؛ آیت‌الله سید حاتمی فرزند حاج سید جواد از علمای ربانی و سادات جلیل‌القدر اردبیل، در سال 1343 هجری قمری(1303 شمسی) در اردبیل متولد شد، وی علاوه بر تحصیل در مدارس دولتی مقدمات و بخشی از علوم حوزوی را از اساتید وقت حوزه‌ی علمیه اردبیل همچون شیخ محسن نجفی، آخوند ملا بشیر مدرس، حاج شیخ عبدالغفور عاملی، شیخ غلامحسین غروی قدسی، حاج میرزا ابراهیم کلانتر و دیگر اساتید فرا گرفت.

آیت‌الله سید حاتمی در سال 1327 شمسی به حوزه‌ی علمیه قم مهاجرت کرد و به تکمیل تحصیلات سطوح عالیه از محضر اساتید بزرگ آن حوزه‌ همچون؛ حضرات آیات مجاهدی تبریزی، سلطانی طباطبائی، سید رضا صدر، حاج شیخ مرتضی حائری و علامه طباطبائی پرداخت، سپس در دروس خارج فقه و اصول حضرات آیات عظام حاج آقا حسین بروجردی، آقا سید محمد حجت، شیخ محمدعلی اراکی و امام خمینی(ره) مفتخر و به مقامات عالیه علمی نایل آمد.

وی بعداز جانبازی توسط ساواک در قیام فیضیه قم سال 1342 به زادگاه خود اردبیل بازگشت و به تدریس سطح عالی علوم حوزوی در حوزه علمیه، تفسیر قرآن کریم، سخنرانی و ارشاد و دیگر فعالیت‌های مذهبی همت گمارد.

همراهی با نهضت انقلاب اسلامی در قبل و حضور فعال در انقلاب و بعد از پیروزی به همراه امام جمعه فقید اردبیل مرحوم آیت‌الله مروج و اهداء فرزند شهید خود در جریان هشت سال دفاع مقدس، سرپرستی حوزه علمیه اردبیل و احداث مساجد و مرکز خدمات درمانی و حضور در مجلس خبرگان رهبری از اهم فعالیت‌های اجتماعی این عالم بزرگوار محسوب می‌شود./937 / 202/ص

ارسال نظرات