۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۴۸۴۰۳۵
آیت الله طه محمدی:

معرفت داشتن به اهل بیت مقدم بر همه امور است

رییس شواری استانی حوزه علمیه استان همدان گفت: بسیاری از افراد با امام به کربلا آمدند ولی همگی رفوزه شدند، در تمام عرصه ها باید انسان انقلابی رفتار کند و منتسب شدن به ائمه وظیفه سنگینی است.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان در دیدار خادمیاران رضوی در استان همدان که بعد از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به جایگاه انسان و اهل بیت(ع)، گفت: انسان باید قدر انتساب خود به اهل بیت(ع) را بداند.

وی اظهار داشت:‌ انسان ذاتا خود خواه و خودپرست است و همه کارهای خود را در جهت خوی خود انجام می دهد ولی در مقام عمل این گونه نیست و گاهی هم برای خدا باید کار انجام داد.

امام جمعه همدان اظهار داشت: در بسیاری از عبادت ها همین گونه است و انسان باید برای خدا کار انجام دهد و اخلاص در عمل خود را نشان می دهد.

وی معرفت به ائمه(ع) را امری مهم و ضروری توصیف کرد و ابراز داشت: چند سال است که جمعیت زیادی برای زیارت اربعین می روند ولی از نظر معرفتی آیا آنچنان که باید پیشرفت کرده اند.

آیت الله طه محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: در همه موارد نباید زیاد سفره را پهن گرفت و نباید افرادی را در امور مربوط به اهل بیت(ع) به کار بگیریم که رفتار آنها مناسب شان امام رضا(ع) نباشد و نباید زیاد ذوق زده بود.

وی یادآور شد: در روایتی آمده است که عده ای خدمت امام رضا(ع) رسیدند و گفتند که ما شیعیان شما هستیم و امام رضا(ع) آنها را نپذیرفت و در روز آخر گفتند به امام بفرمایید ما دوستان شما هستیم و به حضور امام رسیدند.

وی ادامه داد: دوستی با امام با شیعه بودن متفاوت است برخی به نام اهل بیت هر کاری انجام می دهند و در برخی اوقات از اهل بیت(ع) برای کارهای خود هزینه می کنند.

رییس شواری استانی حوزه علمیه استان همدان گفت: بسیاری از افراد با امام به کربلا آمدند ولی همگی رفوزه شدند، در تمام عرصه ها باید انسان انقلابی رفتار کند و منتسب شدن به ائمه وظیفه سنگینی است./202/979/ب1

ارسال نظرات