۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۸۳۹۰۱
تکرار/ نایب رییس اول مجمع نمایندگان طلاب خبر داد؛

ارائه پیشنهاد«درس های انقلاب» از سوی مجمع نمایندگان به شورای عالی حوزه

حجت الاسلام سعیدی با تأکید بر لزوم آشنایی طلاب با مسائل انقلابی از پیشنهاد مجمع نمایندگان به شورای عالی حوزه مبنی بر ورود درس های انقلاب به متن آموزشی سطح یک خبر داد.
محمد سعیدی

حجت الاسلام محمد سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت های یک ساله مجمع نمایندگان طلاب بعد از دیدار با رهبر معظم انقلاب در اسفندماه سال گذشته اظهار داشت: 25 اسفند 94 یکی از اتفاقات شیرین در تاریخ حوزه علمیه به شمار می رود و فرمایشات ایشان واقعا خرسند کننده برای همه گروه های حوزوی بود.

نایب رییس اول مجمع نمایندگان طلاب افزود: فرمایشات حضرت آقا در آن دیدار لایه های مختلفی در بر داشت که هر بخشی از آن برای حوزه امیدوار کننده بود که یکی از این مباحث بینش انقلابی و سیاسی بود که فرمودند این بینش در حوزه وجود دارد ولی باید تلاش زیادی برای حفظ و تقویت آن صورت گیرد.

وی با بیان این که حضور نمایندگان طلاب در اجتماعات مختلف حوزوی، نشست های علمی و تحلیلی بعد از دیدار با رهبر معظم انقلاب بخشی از فعالیت های این نهاد بزرگ حوزه به شمار می رود، خاطرنشان کرد: ما پس از دیدار با رهبری سریعا کارگروه هایی را با دعوت از اساتید و صاحبنظران حوزوی برای تحقق این فرمایشات تشکیل دادیم که اتفاقا ثمرات خوبی هم داشته است.

حجت الاسلام سعیدی افزود: به صورت اجمالی باید بگوییم در سال جاری گام های مثبتی برداشته شده ولی بازهم کافی نیست و نیاز است تلاش های بیشتری با پژوهش های علمی محتوایی صورت گیرد، همچنان که یکی از برنامه ها و ایده های مجمع در سال جاری این بوده که طلبه از همان ابتدای ورود به حوزه باید در کنار دروس معمول حوزوی با مسائل انقلاب و موضوعات سیاسی آشنا شود.

وی اضافه شدن دروسی تحت عنوان «درس های انقلاب» را در میان دروس حوزوی سطح یک ضروری دانست و تأکید کرد: طلبه های ما که انقلاب و جنگ را ندیده اند باید با برکات انقلاب و نظام اسلامی آشنا شوند، البته پیشنهاد گنجاندن این درس را به شورای عالی حوزه های علمیه ارائه کرده ایم ولی به جهت تراکم پرونده های این شورا هنوز جوابی داده نشده است.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب تأکید کرد: البته با تلاش های مستمر دوستان در یک سال گذشته مسأله التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه در جذب طلاب به حوزه علمیه به عنوان شرط نخست مدنظر گرفته شد که در گذشته نبود و همچنین این مسأله نخستین مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه در سال 95 به شمار می رود.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در ادامه با اشاره به خطرهایی که انقلابی گری را در حوزه تهدید می کند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در همان دیدار به تحجر، افراط و تفریط هشدار دادند و در راستای همین اعلام خطر بود که حوزه های علمیه و بزرگان آن در این یک سال اخیر انقلابی بودن خود را نشان داده اند و همگی دغدغه رهبر معظم انقلاب را با جان و دل قبول کرده اند.

حجت الاسلام سعیدی افزود: حوزه های علمیه و نهاد حوزوی آن از جمله مجمع نمایندگان طلاب با استقامت تمام برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب ایستادگی می کند و براین عقیده است که انقلاب به عنوان ماهیت اصلی حوزه باید برای همیشه بماند و کوتاه آمدن از این مسأله معنایی ندارد.

گفتنی است، اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه 25 اسفندماه سال گذشته با رهبر معظم انقلاب دیدار و گفت وگو کردند. در این دیدار رهبر انقلاب فرمایشات مهمی را ایراد و نسبت به تضعیف حرکت و تفکر انقلابی در حوزه های علمیه هشدار دادند./1330/ت302/ج

ارسال نظرات