۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۸۳۸۹۸
استاد حوزه علمیه:

یاد مرگ مانع انجام گناه است

استاد حوزه علمیه گفت: یاد مرگ مهمترین راهکار برای جلوگیری از ارتکاب به گناه است
قیامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میثم علی پناه استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع) شهرری برگزار شد، گفت: آیات و روایات متعددی در زمینه سختی‌های جانکاه و وحشتناک روز قیامت بیان شده است.

وی افزود: در قرآن کریم اسامی مختلفی برای روز قیامت ذکر شده که یکی از آنان با عنوان روز سختی بیان می‌شود، روزی که همه اعتبارات و مناسبات دنیوی بی ارزش شده و از بین می‌رود.

حجت الاسلام علی پناه با استناد به آیات الهی در زمینه آثار قیامت، گفت: وحشت و ترسی که در قیامت حاکم است سبب می‌شود انسان از آشنایان و بستگان خود غافل شده و تنها به فکر نجات خود باشد در آن روز حتی مادر فرزند خود را از هراس قیامت رها می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید در عالم دنیا به گونه‌ای زندگی کند که در روز قیامت مورد شفیع ائمه معصومین(ع) قرار گیرد، بیان داشت: در قیامت جاذبه اهل بیت(ع) شامل کسانی می‌شود که در عالم دنیا حب آنان را در دل پرورانده و طبق سیره آنان زندگی کرده باشد.

وی افزود: کسانی که محبت اهل بیت(ع) در دلشان نهادینه شده به طور قطع در اعمال و کردارشان نیز این مهم متجلی خواهد شد.

حجت الاسلام علی پناه در پایان خاطر نشان کرد: یاد مرگ مهمترین راهکار برای جلوگیری از ارتکاب به گناه است یکی از مواردی که سبب می‌شود انسان در قیامت مورد شفاعت ائمه معصومین(ع) قرار گیرد همین ترک گناه است کسی که ادعای محبت اهل بیت(ع) را دارد باید حیات دنیوی‌اش با سبک زندگی ائمه معصومین(ع) سنخیت داشته باشد./813/202/ب1

 

 

 

ارسال نظرات