۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۴۸۳۸۲۵
طلبه انیمیشن ساز تأکید کرد؛

آینده تولیدات فرهنگی با پویانمایی رقم می خورد

طلبه انیمیشن ساز آینده تولیدات فرهنگی را مرتبط با پویانمایی دانست و بر استفاده از ظرفیت این هنر برای تبلیغ مفاهیم دینی تأکید کرد.
انیمیشن پیامبر

حجت الاسلام مهدی رستمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت پویانمایی در بحث تولیدات فرهنگی عنوان کرد: آینده تولیدات فرهنگی به بحث پویانمایی گره خورده است و اگر ما برنامه ریزی مناسبی برای این موضوع نداشته باشیم در برابر تحرکات فرهنگی دشمن خلع سلاح می شویم.

وی افزود: پویانمایی ویژگی های منحصر به فردی دارد که در دیگر تولیدات هنری و فرهنگی نیست به طوری که محدودیت مرزی برای آن وجود ندارد و اگر یک اثر فاخر در این بخش تولید شود، در خارج از کشور نیز دیده می شود و این موضوع می تواند در اثرگذاری تبلیغ فرهنگی نقش مهمی داشته باشد.

مسؤول گروه فرهنگی تبلیغی صمیم تصریح کرد: در پویانمایی محدودیت بیان مطالب معنوی و ماورایی نیز وجود ندارد و برخلاف مشکلاتی که در ساخت دیگر آثار فرهنگی وجود دارد، در پویانمایی می توان از جذابیت های تصویری برای جذب مخاطب به بهترین روش ممکن استفاده کرد.

حجت الاسلام رستمی مخاطبان پویانمایی را گروه های مختلف جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اینکه گفته می شود پویانمایی برای کودکان است به هیچ وجه صحیح نیست چرا که امروزه جوانان و حتی افراد بزرگسال جامعه نیز به این هنر علاقمند هستند و تأثیر آن تا مدتها بر ذهن این افراد باقی می ماند.

وی اضافه کرد: تأثیرگذاری و دیده شدن یک اثر پویانمایی نسبت به دیگر روش های تبلیغی مانند روش مکتوب بسیار بیشتر است و با توجه به پایین آمدن سرانه مطالعه کتاب در جامعه و علاقه افراد به استفاده از تصویر و هنر، لازم است ما در این بخش دارای برنامه و استراتژی و تاکتیک های عملیاتی باشیم تا از قافله فرهنگی عقب نمانیم.

این طلبه انیمیشن ساز تأکید کرد: اگر ما بخواهیم یک برگه تبلیغی را به 10 میلیون نفر از جامعه هدف خود بدهیم، باید هزینه های میلیاردی به این موضوع اختصاص دهیم در حالی که با هزینه به مراتب کمتری می توان یک اثر پویانمایی تولید کرد و به جریان سازی رسانه ای پرداخت.

حجت الاسلام رستمی سرمایه گذاری دشمن بر روی این هنر را بسیار بالا دانست و خاطرنشان کرد: ما مشاهده می کنیم که در غرب برنامه ریزی زیادی روی بحث پویانمایی انجام شده است و آثار سینمایی خوب با صرف هزینه های کلان تولید شده که نشان دهنده اهمیت این هنر برای آنها در مسیر تبلیغ فرهنگ خود در دیگر کشورهاست به طوری که یک اثر آنها بیش از 100 میلیون بازدید کننده دارد.

وی افزود: امیدوارم طلاب و مسؤولان عزم راسخی برای توجه به موضوع پویانمایی داشته باشند چراکه آینده هنری تبلیغات فرهنگی با پویانمایی رقم می خورد و در موج چهارم فضای مجازی، این هنر حرف اول را خواهد زد.

این طلبه انیمیشن ساز تأکید کرد: برنامه ریزی غرب بر این محور قرار گرفته که دنیای جدیدی را در فضای مجازی و الکترونیک، موازی با دنیای حقیقی به وجود آورد که شخصیت های جدید با زندگی خاص به وجود بیاید و با توجه به از بین رفتن محدودیت های مرزی در این دنیای جدید، سیر استحاله فرهنگی در آنجا به شدت اتفاق می افتد.

وی در پایان اظهار کرد: ما باید خود را آماده و مجهز کنیم تا در برابر برنامه ریزی های دشمن جواب مناسبی داشته باشیم و اگر به این موضوع توجه نشود، شبیه مشکلاتی که با ورود فضای مجازی به زندگی به وجود آمد، با موج جدید فضای مجازی داشته های فرهنگی ما به تاراج خواهد رفت./872/ت302/ی

ارسال نظرات