۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۴۸۳۸۲۲
فراتر از مقاومت 2/ عالم اهل سنت لبنان در گفت‌و‌گو با رسا:

مظلومیت مردم فلسطین نتیجه مذاکره و دیپلماسی لبخند است/ حمایت‌های ایران به آزادسازی فلسطین منجر می‌شود

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان تاکید کرد، ایران تنها کشوری است که در این سال‌ها از فلسطین حمایت کامل کرده است.
شیخ عادل الترکی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان

شیخ عادل الترکی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا با اشاره به ارتباط مساله بهار عربی و نقش آن در فراموشی مساله فلسطین گفت: این طرح مشخصا یک طرح صهیونیستی ـ آمریکایی بود. وقتی کاندالیزا رایس وزیر خارجه اسبق آمریکا به صراحت اعلام کرد که منتظر تشکیل خاورمیانه جدید است و با همین هدف جنگ 2006 را علیه حزب‌الله لبنان به راه انداختند اما با شکست کامل مواجه شدند، تصمیم بر آن شد که رویارویی عربی ـ اسرائیلی را به رویارویی عربی ـ عربی تبدیل کنند و متاسفانه با تاسیس گروه‌های تکفیری به موفقیت نسبی نیز دست یافتند.

وی با تشریح تاثیر انتفاضه سوم بر منطقه خاطر نشان کرد: طبیعتا ما از مقاومت به هر شکل آن حمایت می‌کنیم. الان امت‌های عربی بسیار بر سازش، دیپلماسی لبخند، گفت‌و‌گو و مذاکره تکیه کردند اما تا به الان فقط قتل و کشتار و نیز تخریب بیشتر منازل نصیب مردم فلسطین شد.

عضو جننبش علمای مسلمان لبنان ادامه داد: اسرائیل نیز که تا چندی پیش قائل به نظریه تشکیل دو دولت بود یعنی دولت اسرائیلی و فلسطینی اما شما الان می‌بینید که همین نظر را نمی‌پذیرد. اسرائیلی‌ها با افزایش شهرک سازی عملا به فلسطینی‌ها این پیام را می‌دهند که به خارج از فلسطین بروید که شما نه زمین و نه سرزمینی دارید. مقاومت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران به اذن الهی به آزادی نه فقط نوار غزه بلکه تمام فلسطین منجر خواهد شد.

شیخ الترکی به مساله استفاده فلسطینی‌ها از سلاح سرد و چاقو در حمله به سربازان اسرائیلی اشاره و تصریح کرد: انتفاضه سنگ و چاقو مطمئن باشید که پیروزی نهایی ملت فلسطین را در پی خواهد داشت. این دستان توانمند و مقاوم ملت فلسطین است که بر سلاح‌های گرم دشمنان غلبه می‌کند.

عالم اهل سنت لبنان با بیان اتهامه‌ زنی‌های برخی کشورها به جمهوری اسلامی ایران به حمایت از تروریسم اظهار داشت: ایران در کشورهای عربی به حمایت از تروریسم متهم می‌شود اما در عمل تنها ایران است که از فلسطین حمایت می‌کند. در مقابل برخی کشورها با اسرائیل هم‌پیمان شدند و مساله فلسطین را به دست فراموشی سپردند. این سخنان تماما شایعه پراکنی است و ما به آن واقف هستیم. حقیقت آن است که این حکومت اسلامی مبارک از ابتدای پیروزی تا به امروز تنها دولتی است که جنبش مقاومت را در فلسطین و لبنان مورد حمایت خود قرار داده است./981/ب901/ک

ارسال نظرات