۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۴۸۳۸۱۷
استاد حوزه علمیه قم:

دولت امام زمان همان دولت حضرت زهرا است

حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به محوریت حضرت زهرا(س) نسبت به امر ظهور امام عصر(عج)، گفت: دولت امام زمان(عج) همان دولت حضرت زهرا(س) است، از این رو نخستین انتقام حضرت مهدی(عج) از دشمنان فاطمه(س) خواهد بود.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی قمی استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در مسجد زینبیه با اشاره به محوریت فاطمیه در قضیه کربلا، گفت: اصل واقعه کربلا پشت درآمدن دشمن بود اگر حضرت زهرا(س) و حضرت محسن شهید نمی‌شدند حادثه کربلا هرگز بوجود نمی‌آمد از این رو حضرت سید الشهدا(ع) فرمودند به خداوند قسم قاتلان مادرم مرا کشتند و به شهادت رساندند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عزادار اصلی مصیبت کربلا حضرت فاطمه(س) است، افزود: وقتی جریان تولد و شهادت جانسوز امام حسین(ع) از جانب خداوند متعال به فاطمه زهرا(س) رسید در مرحله نخست آن حضرت به خداوند فرمودند اگر قرار است فرزندی به من داده شود که این چنین به شهادت برسد من طاقت مصیبتی به این بزرگی را نخواهم داشت.

ولادت امام حسین(ع) برای شیعه یک سرمایه عظیم معنوی است

استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه صدیقه طاهره(س) با پذیرش ولادت امام حسین(ع) در حقیقت برای شیعه یک مایه عظیم معنوی را قرار داد اظهار کرد: حضرت زهرا( س) در عوض شهادت حسین بن علی(ع) نه امام دیگر را از خداوند متعال گرفت که هر کدام در عصر و زمان خودشان نمونه کاملی از سیدالشهدا( ع) بودند.

وی در ادامه اضافه کرد: در روایت آمده است که آن بانوی گرامی هر روز برای سیدالشهدا چنان گریه‌های جانسوزی می‌کند که تمام ملائکه آسمان از کار خود دست کشیده و با آن حضرت همنوا می‌شوند.

این استاد حوزه در ادامه با بیان اینکه صدیقه طاهره(س) هر روز مصیبت زده سیدالشهدا(ع) است خاطرنشان کرد: آن بزرگوار در تمام صحنه‌های عاشورای حسین(ع) حضور دارد قضیه کربلا در حقیقت به اذن و اجازه حضرت زهرا(س) اتفاق افتاد از این رو آن حضرت محور اصلی عاشورای حسین بن علی(ع) است.

حجت الاسلام حسینی قمی در ادامه با اشاره به محوریت حضرت زهرا(س) نسبت به امر ظهور امام عصر(عج)، تصریح کرد: دولت امام زمان(عج) همان دولت حضرت زهرا(س) است، از این رو نخستین انتقام حضرت مهدی(عج) از دشمنان فاطمه(س) خواهد بود.

وی در ادامه افزود: هنگامی که امام زمان(عج) ظهور کنند ابتدا به مدینه می‌روند سپس عازم کربلا خواهند شد، برای آن امام بزرگوار حضرت زهرا(س) اسوه حسنه است، زیرا آن حضرت پرچمدار مبارزه با دشمنان ولایت و نبوت است، از این رو امام عصر(عج) می‌فرمایند در قضیه نشان دادن چهره نفاق مادرم حضرت زهرا(س) برای من الگو و اسوه است.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه محبت حضرت زهرا(س) در صد موطن فایده دارد، ابراز کرد: کمترین و آسان‌ترین فواید محبت حضرت زهرا(س) در هنگام مرگ و عالم قبر است، محور شفاعت در آن عالم حضرت زهرا(س) است، آن بزرگوار در ازدواج خود با امیرمؤمنان(ع) مهریه خود را شفاعت امت پیامبر(ص) قرار داد، از این رو هر کسی را که آن حضرت مورد شفاعت قرار دهد به بهشت خواهد رفت.

وی در پایان گفت: کسی که دشمن امیرمؤمنان(ع) باشد مورد شفاعت حضرت فاطمه(س) قرار نخواهد گرفت و وارد جهنم خواهد شد، از این رو در تمام عوالم حضرت زهرا(س) خیر کثیر است./873/202/ب2

ارسال نظرات