۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۴۸۳۸۱۶
مدرس حوزه علمیه:

سالم‌ترین تغذیه روح، انجام واجبات دینی و پیروی از اهل بیت است

حجت الاسلام ملایی گفت: همانگونه که جسم انسان‌ها بیمار می‌شود و نیاز به استراحت دارد روح ما نیز نیاز به تغذیه دارد؛ مهمترین تغذیه برای سلامت روح، انجام واجبات دینی و ادامه دادن راه خدا و اهل بیت است.
تأسی به اهل بیت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام محمدرضا ملایی، مدرس حوزه علمیه، شب گذشته در بین عزداران فاطمی مسجد علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان، گفت: فرق مسلمانان با افراد مادی‌گرا در این است که مسلمانان اصل خود را روح خود می‌دانند و برای سلامت روح خود راه خدا و ائمه(ع) را در پیش گرفته و می‌گیرند.

وی تغذیه روحی انسان را مهم دانست و افزود: همانگونه که جسم انسان‌ها بیمار می‌شود و نیاز به استراحت دارد روح ما نیز نیاز به تغذیه دارد؛ مهمترین تغذیه برای سلامت روح، انجام واجبات دینی و ادامه دادن راه خدا و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام ملایی تصریح کرد: روح، بیماری‌ها وآفت‌هایی دارد؛ دوری افراد از خدا و گریزان بودن از مساجد نشانه‌ای است که می‌توان فهمید روح آنان بیمار است.

وی عوامل پیدایش کفر را برشمرد و بیان داشت: ریشه های کفر برگرفته از سه صفت اخلاقی حسد، حرص و استکبار است که امروز همین سه عامل سبب ایجاد ناآرامی در جهان شده است.

مدرس حوزه علمیه عنوان کرد: داشتن قلب قسی، خشکی چشم، اصرار به گناه و حرص به مال دنیا علامت‌های نفاق است؛ حرص دنیا ویژگی خطرناکی است که افراد جامعه امروزی به آن گرفتار شده‌اند./831/202/ب2

ارسال نظرات