۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۳۸۱۵
استاد مشاور حوزه علمیه همدان:

ایمان، اصالت و اخلاق از مهمترین معیارهای ازدواج است

حجت الاسلام عظیمی ایمان، اصالت و اخلاق را از مهمترین معیارها برای ازدواج دانست و گفت: توجه به این مسائل می تواند زندگی مشترک افراد جامعه را به نحو مطلوب بیمه کند.
ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مجید عظیمی وند استاد مشاوره حوزه علمیه همدان شب گذشته در دوره نحوه انتخاب همسر ویژه طلاب مجرد که در حوزه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به ملاگ های ازدواج، اظهار داشت: در ازدواج باید ملاک های اصلی و فرعی از یکدیگر تمییز داده شوند.

وی با اشاره به ملاک های اصلی در ازدواج، گفت: ملاک های اصلی ملاک هایی هستند که فرد همسر مورد نظر خود را با استفاده از آنانتخاب می کند و غیر قابل اغماض هستند که از آن میان می توان به ایمان، حجاب و اخلاق اشاره کرد.

حجت الاسلام عظیمی با بیان آفت های ازدواج در جامعه، یادآور شد: متاسفانه یکی از مسائل مهمی که در جامعه گریبان گیر جوانان شده است؛ مسأله آرمان گرایی است که سبب انتظارات بیجای افراد از یکدیگر می شود.

وی در ادامه ظاهر افراد را امری فرعی و غیراصلی توصیف کرد و گفت: برخی ملاک ها ترجیهی هستند و مانند زیبایی، مسأله اصلی محسوب نمی شوند اما این که فرد باید در نظر طرف مقابل دلچسب باشد، امری مهم و ضروری است.

استاد مشاور حوزه علمیه همدان با بیان این که آرمان و شرایط افراد برای ازدواج باید عقلایی باشد، ابراز داشت: برخی اوقات افراد در ازدواج برای همسر خود به دنبال شرایط شغلی و اجتماعی خاص هستند که این امر با عقل سازگار نیست.

وی با اشاره به جایگاه معیارهای اصلی در ازدواج، افزود: معیارهای اصلی انتخاب همسر توجه به تأکیدهای منابع دینی، میزان تأثیرگذاری در اهداف زندگی و تاثیر انتخاب یک فرد برای زندگی مشترک است که باید مورد توجه قرار گیرند.

حجت الاسلام عظیمی ایمان، اصالت و اخلاق را از مهمترین معیارها برای ازدواج دانست و گفت: توجه به این مسائل می تواند زندگی مشترک افراد جامعه را به نحو مطلوب بیمه کند.

وی در پایان عم شناخت متقابل در زندگی مشترک و اختلاف فرهنگی را مهمترین دلایل طلاق در جامعه توصیف کرد و گفت: زوجین باید پیش از ازدواج نسبت به یکدیگر شناخت مناسب و کافی داشته باشند./979/202/ب2

ارسال نظرات