۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۴
کد خبر: ۴۸۳۷۹۹
دبیر علمی کنگره نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی تبیین کرد؛

چگونگی ارسال مقالات به کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی

حجت الاسلام محمودی در نخستین پیش نشست کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی به تبیین موضوعات و چگونگی ارسال مقالات به این کنگره پرداخت.
کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین پیش نشست «کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» تحت اشرافیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی یکشنبه شب در مجتمع آموزشی و پژوهشی دارالولایه قم برگزار شد.

حجت الاسلام اکبر محمودی به ارائه نکاتی درباره این کنگره و مقالات آن پرداخت و اظهار کرد: مطالعه درباره شیعه به دو بخش درون مذهبی و برون مذهبی تقسیم می شود.

دبیر علمی این کنگره ادامه داد: مطالعات مدنظر کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی، مطالعات برون مذهبی است، چرا که زمینه های مطالعات شیعه شناسی به مسائل دورن مذهبی ختم می شود.

وی تأکید کرد: ما در این کنگره درباره نقش شیعه بحث می کنیم نه نقش تشیع و از طرف دیگر هدف ما مکتب و مذهب شیعه نیست، بلکه به کارکرد و نقش علمای شیعه در گسترش علوم اسلامی را مد نظر داریم.

حجت الاسلام محمودی نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی را 50 درصد و اهل تسنن را 40 درصد دانست و افزود: میزان نقش شیعه در علوم اسلامی نسبت به مذاهب دیگر قابل اهمیت است؛ همچنین میزان نقش شیعه اثنا عشری نسبت به فرقه های دیگر نیز اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: آمار میزان موارد نقش شیعه در علوم اسلامی نسبت به هم، میزان مطالعات شیعه شناسی در جوامع غیر اسلامی، آمار میزان موارد مطالعات شیعه شناسی در جوامع غیر اسلامی نسبت به هم، آمار میزان مطالعات شیعه شناسی در کل جهان از دیگر مسائل مهم این کنگره است.

دبیر علمی کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی به شیوه ارسال مقالات اشاره کرد و گفت: پژوهشگران برای ارسال مقاله به کنگره می توانند با مراجعه حضوری به دبیرخانه کنگره و یا پایگاه اینترنتی کنگره به نشانی shia-congress.com اقدام به ارسال مقاله کنند.

وی اضافه کرد: لازم به ذکر است که پیش از ارسال مقاله اصلی، پژوهشگران ابتدا باید چکیده خود را در موضوع های ارائه شده در منشور کنگره که در سایت نیز قابل مشاهده است، به دبیرخانه ارسال کنند و پس از اخذ تأییده مقاله اصلی را ارسال کنند.

حجت الاسلام محمودی در پایان تأکید کرد: نکته دیگر این است که مقالات باید جدید بوده و در جای دیگری ارائه نشده باشد و می تواند به چند زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو نوشته شود؛ تعداد صفحات مقاله اصلی باید حدود 20 صفحه و در 6هزار واژه نگارش شود./840/پ202/ی

ارسال نظرات