۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۸۳۷۸۷

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

برگزاری مراسم شام غریبان حضرت زهرا(س) در امامزاده محمد ابن اصغر بشرویه، جواب حضرت آیت الله مکارم شیرازی به نامه اعتراضی مردم خراسان جنوبی و حضور 6 شهید گمنام در بیرجند از جمله عناوین اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی‌ بیرجندی، امام جمعه بیرجند ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز امور تربیتی با اشاره به اینکه انبیا برای شکوفا کردن اندیشه‌ های بشری آمده‌اند، اظهار داشت: عظمت انسان به عقل اوست و از سویی دیگر تمامی مشکلات ما در جامعه از فرهنگ و اندیشه نادرست است.

امام جمعه بیرجند گفت: اگر می ‌خواهیم در برابر تمدن غرب ایستادگی کنیم باید حکمت، محبت را در جامعه نمایان سازیم و کارگاه‌ های مختلف قرآن را در زمینه‌ های علوم قرآنی، تربیت قرآنی و روانشناسی تشکیل دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی‌ بیرجندی گفت: هدف اصلی از تربیت دانش‌آموزان نشر حقایق الهی است و مربیان باید دانش‌آموزان را به شخصیتی واحد برسانند.

وی با بیان اینکه وظیفه آموزش و پرورش در برابر دانش‌آموزان بسیار خطیر است، اظهار داشت: آموزش و پرورش باید ذهن بچه ‌ها را از خطر فساد و مسمومیت پاک کند.

امام جمعه بیرجند گفت: افرادی که از سیستم آموزش و پرورش خارج می ‌شوند باید دارای هنر و شغلی باشند و اگر فرزندانی ارزشمند و خوب تربیت شوند به اهداف خود می ‌رسیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی ‌بیرجندی افزود: مهم ترین وظیفه معلم هدایت، شکوفایی استعدادهای ناب دانش آموزان در مسیر تربیت اسلامی است.

وی زندگی ماشینی را مهم ‌ترین رهاورد فرهنگ غرب عنوان کرد و گفت: باید در زندگی همیشه به حقیقت زندگی توجه کرد و از زندگی مصنوعی پرهیز کنیم چون تنها راه رسیدن به اهداف، خدایی شدن است.

امام جمعه بیرجند گفت: خوشی، خوبی و ارزشمندی سه عامل مهم و اساسی در تربیت است و گسترش افق تفکر متربیان، علم آموزی، آگاه ساختن نسبت به توانایی و تقویت مکارم اخلاق، آموزش خودشناسی به دانش آموزان از مهم ‌ترین اهداف آموزش و پرروش است.

مراسم شام غریبان شهادت حضرت فاطمه(س) در امامزاده محمد ابن اصغر بشرویه برگزار می شود

حجت الاسلام محمد شمس الدین، امام جمعه بشرویه امروز به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: با توجه به فرموده  مقام معظم رهبری که امامزادگان قطب فرهنگی کشور هستند، این اماکن مقدس در ایام سوگواری پایگاه مهمی برای تبیین فرهنگ قرآنی و ائمه هستند.

حجت‌الاسلام شمس‌ الدین افزود: بقاع متبرکه نقش ارزنده‌ ای در شکل گیری معرفت دارند.

وی ادامه داد: همه ساله مراسم سوگواری ایام فاطمیه در شهرستان بشرویه همراه با اطعام مردم برگزار می ‌شود و در شب شام غریبان شهادت حضرت فاطمه(س) مراسم ویژه ‌ای در اما‌مزاده محمدابن اصغر(ع) بشرویه برگزار می ‌شود.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین به نقش مؤثر رسانه ‌ها در باشکوه برگزار کردن ایام فاطمیه اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها، صدا و سیما و مبلغین نقش تأثیرگذاری در تبیین ویژگی‌ های حضرت فاطمه(س) می ‌توانند ایفا کنند.

وی با بیان اینکه قرآن، در سوره مبارکه نور، بحث حیا و عفاف و جایگاهی که در اسلام دارد را بیان می‌ کند، افزود: مهم ‌ترین درسی که بانوان از حضرت فاطمه(س) می‌ توانند بگیرند، درس عفاف و حجاب است.

امام جمعه بشرویه اظهار کرد: حضرت زهرا(س) شهیده راه ولایت است و یکی از ویژگی‌ های خاص ایشان نزول جبرئیل بر ایشان تا زمان شهادتشان بود.

وی اظهار کرد: در شهرستان بشرویه بنایی با نام فاطمیه وقف شده است که طبق نظر واقف در ایام فاطمیه در این مکان اطعام صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین یادآور شد: وقف، صدقه ماندگار و جاری و راهی برای مبارزه با حرص و طمع است که برای واقف باقیات‌ الصالحاتی پس از مرگ خواهد بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی: ما تذکر لازم را به وزیر کشور خواهیم داد

هفته گذشته بود که مردم متدین شهرستان بیرجند و دیگر شهرستان ها در تجمع ‌های خودجوش در اعتراض به سخنان استاندار خراسان جنوبی نامه ‌ای به مراجع تقلید قم و برای رییس جمهور فرستادند.

امروز نیز از سوی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی جواب اعتراضات مردم خراسان جنوبی واصل شد و این مرجع عالی مقام جواب نامه را داده و بیان کردند این موضوع را به وزیر کشور تذکر خواهیم داد.

افزون بر واکنش و اعتراضات مردم خراسان جنوبی، روزهای گذشته مردم خراسان شمالی هم در پی سخنان استاندار خراسان جنوبی بعد از نماز جمعه تجمع داشته و خواستار پیگیری مسئولان به ویژه شخص رییس جمهور شده بودند.

یکی از مردم متدین و انقلابی خراسان جنوبی نامه ‌ای به دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی پیرامون سخنان استاندار ارسال کرده که ایشان جواب نامه را داده که در متن این نامه آمده است: با آرزوی صحت و سلامتی برای جنابعالی، به استحضار می‌ رساند با توجه به خبرهای واصله و مکتوب مبنی بر اظهارات موهن استاندار خراسان جنوبی راجع به مسئله رقص زن و مرد و اینکه این مطلب ضروری به اسلام ضربه نمی‌ زند و با توجه به اینکه این مطلب احساسات دینی و مذهبی و اسلامی مردم شریف خراسان جنوبی را جریحه‌ دار کرده است اولا برای دلگرمی و تسکین درد و رنج مردمان غیور آن سامان و ثانیا برای روشنگری در مورد خلاف بودن این اظهارات از محضر شما خواستاریم پیرامون این موضع اظهارنظر بفرمایید.

که حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در جواب نامه قید کردند: موضوع به وزیر کشور تذکر داده می ‌شود.

و حال مردم خراسان جنوبی همچنان منتظر تدبیر دولت "تدبیر و امید و اعتدال" هستند چرا که با وجود اینکه مجمع نمایندگان استان با وزیر کشور در این خصوص دیداری داشته و دغدغه مردم استان را منتقل کردند اما دولت و شخص رییس جمهور و وزیر تاکنون هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده ‌اند و مردم همچنان منتظر اقدام انقلابی از سوی وزیر کشور و شخص رییس جمهور هستند. .

بیرجند با حضور 6 شهید خوش نام جانی تازه می گیرد

6 شهید گمنام صبح فردا بعد از استقبال رسمی در فرودگاه بیرجند به معراج الشهدا منتقل می ‌شوند تا در سه روز مانده به روز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور در میان مردم شهرستان‌ ها و در مساجد و حسینیه‌ ها حال وهوای شهر را عوض کنند.

همچنین مراسم تشییع این 6 شهید گمنام روز 12 اسفند ساعت 9 صبح از میدان شهدا بیرجند به سمت میدان ابوذر برگزار می ‌شود و پس از اقامه نماز برای تدفین 2 شهید به دانشگاه صنعتی بیرجند، 2 شهید به دانشکده کشاورزی و 2 شهید نیز به دانشگاه آزاد اسلامی فردوس منتقل می‌شوند./303/880/ب1

ارسال نظرات