۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۴۸۳۷۸۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

قرآن موعظه الهی و مایه هدایت مومنان است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انسان‌های الهی نیازمند به موعظه و نصیحت هستند، گفت: قرآن موعظه الهی و مایه رحمت و هدایت مومنان است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه و به همت هیأت صاحب الزمان(عج) در تهران برگزار شد، با اشاره به راه و روش زندگی، گفت: انسان‌های الهی نیازمند به موعظه و نصیحت هستند.

وی افزود: خداوند متعال به واسطه انبیای الهی قرآن را برای انسانهای مومن نازل کرد تا از نصیحت و موعظه آن بهرمند شوند در قرآن کریم ظاهرا مخاطب این موعظه‌ها پیامبران هستند در حالی که مراد قرآن کریم انسانهای مومن است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه ایمان انسانها دارای شدت و ضعف است، بیان داشت: خداوند موعظه را سراسر سود و منفعت می‌داند، انسان با رعایت دستورات الهی خود را از لغزشها و مبتلا شدن به خطاها و گناهان باز می‌دارد.

استاد حوزه علمیه در تبیین اینکه موعظه برای مومنان بهره و کمال است، گفت: کفار و منافقان هرگز نصیحت پذیر نیستند به همین سبب خداوند آنان را رها کرده است چرا که آنان هرگز در مسیر تغییر قرار نخواهند گرفت.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه امام مالک ملک و ملکوت الهی در عالم هستی است، تصریح کرد: دلیل شان و عظمت امام آن است که امام هرگز قدم از مرزبندیها و حدود الهی فراتر نگذاشته و نمی‌گذارد.

وی با بیان اینکه آگاهی درباره موقعیت امام و نسبت او به بندگی‌اش و نسبتش با پروردگار، معرفتی بس عمیق می‌خواهد، اظهار داشت: خداوند انسان را موجودی مجبور خلق نکرد اگر برخی در روز سقیفه اقدام به شکستن درب منزل امام علی(ع) کردند و خداوند مانع اقدام آنان نشد به این دلیل بود که انسان در اعمال خود مختار است و با اختیار می‌تواند بهشت و جهنمش را انتخاب ‌کند.

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه امام علی(ع) پس از رحلت رسول خدا بی یار و یاور بودند، گفت: مهمترین دلیل خانه نشینی و سکوت امام نداشتن یار بود زیرا اگر سکوت اختیار نمی‌کرد زمین خالی از حجت می‌شد./202/813/ب1

ارسال نظرات