۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۴۸۳۷۸۴
همزمان با ایام فاطمیه صورت گرفت؛

اعزام بیش از 700 مبلغ به مناطق شهری و روستایی استان چهارمحال و بختیاری

کارشناس ساماندهی امور مبلغان و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۳۵ نفر مبلغ و مبلغه در ایام فاطمیه دوم در این استان مشغول تبلیغ هستند.
اعزام مبلغ

بیژن نوبخت، کارشناس ساماندهی امور مبلغان و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد گفت: استان چهارمحال و بختیاری ۸۰۰ نفر مبلغ و ۳۰۰ مبلغه دارای پرونده را شناسایی و در سامانه جامع اعزام مبلغ (سجام) ثبت نام کرده که این مبلغان و مبلغات کد دائم را دریافت کرده اند.

نوبخت افزود: این مبلغان که بیشتر در مناسبتهای مختلف از جمله ماه محرم الحرام، ماه مبارک رمضان، ایام ارتحال حضرت امام، ماه صفر المظفر، اعیاد شعبانیه، ایام فاطمیه، دهه فجر، مبعث و دیگر مناسبت های ملی و مذهبی در طول سال فعالیت دارند، در امور فرهنگی و تبلیغی با سازمان تبلیغات اسلامی همکاری می ‌کنند.

وی با بیان اینکه ۷۳۵ نفر مبلغ و مبلغه در ایام فاطمیه دوم در این استان مشغول تبلیغ هستند، گفت: ساماندهی ۴۸۵ نفر مبلغ بومی و ۱۳۰ نفر مبلغه بومی و هم چنین اعزام ۷۰ نفر مبلغ و مبلغه غیر بومی از دفتر تبلیغات اسلامی قم و اصفهان از مهمترین برنامه های اعزام مبلغ در ایام دهه دوم فاطمیه بوده است.

نوبخت اضافه کرد: همچنین ۶۰ نفر روحانی مستقر در برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه دوم با اداره کل تبلیغات اسلامی همکاری می ‌کنند.

وی با اشاره به اینکه چندین گروه تبلیغی از دفاتر مراجع عظام تقلید در ایام فاطمیه به مناطق روستاهای محروم شهرستان کوهرنگ اعزام شده اند، گفت: برگزاری مراسم عزاداری در مساجد، حسینیه ها و هیأتهای مذهبی و توجه به برنامه‌های قرآنی از اهداف اصلی فعالیتهای تبلیغی مبلغان و مبلغات اداره کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در دهه دوم فاطمیه است.

نوبخت اهتمام جدی در برگزاری نماز جماعت اول وقت، برگزاری مجالس در مناسبتهای مذهبی و توجه بیشتر به ادعیه، زیارات و مناجات ماثوره از ائمه‌ طاهرین(ع) را از اصلی ‍‌ترین برنامه‌ روحانیان اعزامی در ایام دهه دوم فاطمیه دانست.

کارشناس ساماندهی امور مبلغان و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ارتقای کیفی برنامه‌های عزاداری و تبیین معارف اسلامی همچون اعتقادات، اخلاق اسلامی، احکام و سیره معصومین(ع) و توجه به امر به معروف و نهی از منکر از فعالیتهای تبلیغی مبلغان اعزامی در ایام فاطمیه در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری است.

این مقام مسؤول در پایان افزود: این مبلغان با هدف تبلیغ و نشر احکام دین مبین اسلام و معارف اهل بیت(علیهم السلام)، تبیین شخصیت ائمه اطهار و بیان جایگاه ولایت در جامعه اسلامی به مناطق مختلف استان اعزام می‌ شوند./302/9457/ب1

ارسال نظرات