۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۴۸۳۷۷۲
حجت الاسلام جوادی مطرح کرد؛

بیان حکم عاملان شهادت حضرت زهرا در آیه 57 سوره احزاب

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه آیه 57 سور احزاب دور شدن از رحمت و لعن الهی را نتیجه آزار خداوند و رسولش عنوان می کند، گفت: این آیه به خوبی حکم عاملان شهادت حضرت زهرا(س) را بیان می کند.
حضرت فاطمه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا جوادی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه خداوند متعال در سوره احزاب آیه 57 می فرماید«إِنَّ الَّذينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهيناً» یعنی هر کس که خدا و رسولش را اذیت کند در دنیا و آخرت از رحمت خدا دور می شود.

وی افزود: براساس این آیه هرکس خدا و رسولش را اذیت کند نه در دنیا و نه در آخرت مشمول رحمت الهی نشده و از رحمت الهی دور می شود و چنین انسانی چه بد سرنوشتی خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در ادامه آیه بیان می شود که خداوند برای چنین افرادی عذاب مهینی را آماده می کند و منظور از «مهین» یک عذاب خوار کننده است.

حجت الاسلام جوادی ادامه داد: حضرت رسول(ص) همواره می فرمودند که «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی»؛ فاطمه پاره تن من است و هرکس او را بیازارد گویی مرا آزرده است و هرکس او را به خشم آورد مرا به خشم آروده و هرکس من پیامبر را به خشم آورد خدا را به خشم آورده است.

وی افزود: همچنین رسول خدا(ص) در حدیث دیگری درباره مقام حضرت زهرا(س) که در بحارالانوار آمده است می فرمایند«نور ابنتی فاطمة من نور الله وابنتی فاطمة افضل من السماوات والارض»؛ نور دخترم فاطمه نور خداست و از نور آسمان ها و زمین برتر است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به علت نامگذاری حضرت فاطمه(س) به زهرا گفت: در حدیثی از امام صادق(ع) می پرسند که چرا زهرا(س) را زهرا نامیدند که امام صادق(ع) فرمودند به این علت که خداوند این بانوی بزرگوار را از نور عظمت خود آفرید، پرسیدند این نور عظمت یعنی چه که امام صادق(ع) فرمودند وقتی حضرت زهرا(س) متولد شدند نور آسمان و زمین به عظمت ایشان روشن شد.

حجت الاسلام جوادی با بیان اینکه رسول خدا(ص) در روایتی می فرمایند که حضرت زهرا(س) نور آسمان ها و زمین هستند، گفت: همه بهشتیان می بینند که نوری تمام بهشت را فراگرفته که مانند آن در بهشت نیست و می پرسند که این نور چیست و منادی بیان می کند که این نور خنده حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی یادآور شد: کسانی که نورانی بوده و اهل حق هستند نورانیت را می فهمند اما کسانی که در وادی شیطان قدم می گذارند نور را نمی بینند بنابراین تنها کسانی که اهل حق و حقیت هستند نور را می فهمند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: وقتی حضرت زهرا(س) متولد شدند ملائکه از نور حضرت زهرا(س) برای خداوند به سجده افتادند و حضرت زهرا(س) چنین شخصیت وارسته ای هستند.

حجت الاسلام جوادی یادآور شد: با وجود این همه سفارش و احادیث در شأن منزلت حضرت زهرا(س) متأسفانه عده ای بدون هیچ توجه ای در خانه ایشان را آتش زده و نه تنها به ایشان توهین و جسارت کردند بلکه با زخمی کردن این بانوی بزرگوار و جراحت شدید ایشان را به شهادت رساندند و همانطور که بیان شد حکم این افراد در آیه 57 سوره احزاب به صراحت از سوی خداوند متعال آمده است./968/پ202/ی

 

 

ارسال نظرات