۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۴۸۳۷۵۹
عضو شورای استانی حوزه‌ علمیه آذربایجان‌شرقی:

ننگ حمایت از داعش تا ابد بر پیشانی دولت ترکیه باقی خواهد ماند

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: پیروی از سیاست‌های استکباری و ظالمانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود هیچ‌گاه به نفع دولت و ملت ترکیه نبوده است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه‌ علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت اسلامی در عراق و سوریه ترس بزرگی بر هیمنه پوشالی حامیان تروریسم در منطقه و جهان انداخته است، اظهار داشت: آن کشورهایی که خود حامی در جه یک داعش بودند؛ امروز سینه چاک مردم مظلوم عراق و سوریه شده‌اند.
وی با بیان این‌که نظام اسلامی ایران از بدو ظهور پدیده داعش در منطقه به صورت صادقانه در میدان نبرد با تروریسم در کنار مردم این کشورها حضور داشته است، خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی مقامات ترکیه ایران را متهم به حمایت از تروریسم می کنند، که فراموش کرده‌اند تا چندی پیش در تریبون‌های رسمی از داعش حمایت می کردند.
امام جمعه اهر با بیان این‌که تصمیم‌های غلط مقامات ترک؛ به صلاح امنیت پایدار منطقه‌ای نیست، تصریح کرد: پیروی از سیاست‌های استکباری و ظالمانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود هیچ‌گاه به نفع دولت و ملت ترکیه نبوده است، ننگ حمایت از داعش تا ابد بر پیشانی افرادی همچون اردوغان باقی خواهد ماند.
حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به این‌که اظهارات سخیف وزیر خارجه آل سعود مضحک و بیشتر مصرف داخلی داشته است، افزود: آل‌سعود دستانی آلوده به خون مردم مظلوم عراق، سوریه، بحرین، یمن و دیگر کشورهای مسلمان منطقه دارد؛ جالب‌تر آنکه از سوی مجامع بین‌المللی به عنوان ناقض حقوق بشر شناخته نمی شود.
وی کشتار هزاران نفر از زنان و کودکان یمنی طی دو سال گذشته را گوشه‌ای از جنایات این رژیم خشونت‌طلب و افراطی دانست و گفت: هرجایی که فساد است؛ آثاری از نقش آل سعود و رژیم صهیونیستی مشاهده می شود؛ در حقیقت این دو رژیم جعلی بلای جان امت اسلامی شده اند.
عضو شورای استانی حوزه‌ علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که آل‌سعود خود را خادم الحرمین می‌داند، اما در حقیقت خائن به حرمین شریفین است، افزود: اگر مقامات عربستان سعودی احساسات ناسیونالیسی و عربی دارند؛ چرا تاکنون حتی یک تیر بسمت رژیم صهیونیستی که سال‌ها است ملت فلسطین را به خاک و خون کشیده؛ شلیک نکرده است.
حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر این‌که مسأله فلسطین اولویت نخست جهان اسلام و آزادی خواهان جهان است، افزود: خیانتی که شیوخ مرتجع عربی منطقه به ویژه آل‌سعود در حق مردم فلسطین انجام داده‌اند؛ کمتر از جنایات رزیم صهیونیستی نبوده است./935/302/ب1

 

ارسال نظرات