۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۴۸۳۷۵۸
حجت الاسلام توانایی:

افراد برای اثبات خود، دیگری را تخریب نکنند

مدیرکل نظارت و بازرسی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور به موضوع انتخابات و برنامه های مناظرات اشاره کرد و گفت: کسی که حرف اساسی برای گفتن دارد نیاز به تخریب دیگران ندارد، افراد نباید برای اثبات خود، دیگری را تخریب کنند.
حجت الاسلام توانیی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ محمدحسین ‎توانایی، مدیرکل نظارت و بازرسی ستاد امربه‌ معروف و نهی از منکر کشور در همایش انتخابات از منظر اخلاق، حقوق و امنیت در سالن اجتماعات سرپرستی بانک ملت در بندرعباس با اشاره به موضوع انتخابات و برنامه های مناظرات گفت: کسی که حرف اساسی برای گفتن دارد نیاز به تخریب دیگران ندارد، افراد نباید برای اثبات خود، دیگری را تخریب کنند.

وی با تاکید بر پرهیز از نگاه جناحی و حزبی در انتخاب افراد افزود: انتخاب باید بر اساس شایستگی، توانمندی و تخصص افراد در راستای گره گشایی از مشکلات جامعه صورت گیرد.

مدیرکل نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از امر به معروف و نهی از منکر و شیوه صحیح اجرای ان در جامعه به عنوان یک هنر نام برد و تصریح کرد: مردم دوست دارند تا حرکت‌ها و مشارکت‌های آنان نیز دیده شود و خودشان بازوهای اجرایی مسؤولان شوند.

وی، خاستگاه امر به معروف و نهی از منکر را احترام و ارزش قائل بودن برای جامعه دانست و تاکید کرد: همه باید در مسیر انجام امربه‌ معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام توانایی با تاکید بر گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک تکلیف و وظیفه در سطح ادارات و سازمان‌ ها و سایر دستگاه‌ های اجرایی بیان داشت: اگر این فریضه مهم را که در سطح سازمان‌ ها و ادارات نهادینه کنیم کم کم وارد اجتماع و مردم خواهد شد و مردم خودشان بازوهای اجرایی و همراه خواهند شد.

مدیرکل نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از فریضه امر به ‌معروف و نهی از منکر به عنوان یارگیری، تکریم و انتقاد نام برد و بر ترویج فرهنگ تذکر و انتقاد در کشور تاکید کرد و ابراز داشت: محور اساسی برنامه‌ های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سراسر کشور، نهادینه کردن تذکر لسانی در سطح جامعه است.

وی به وجود مدل مشابه امر به معروف و نهی از منکر در سایر کشورها اشاره کرد و یادآور شد: نظیر این موضوع در کشورهایی همچون فرانسه با عنوان « جرائم علیه عدالت » و در آلمان تحت عنوان « درجه شهامت » نیز وجود دارد.

حجت الاسلام توانایی گفت: اگر در ادارات از طریق طلایه‌ داران و یاوران معروف فریضه امر به معروف و نهی از منکر گسترش پیدا کند تخلفات اداری نیز کاهش می‌ یابد.

مدیرکل نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تاکید کرد: باید کاری کنیم که مردم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بی‌ تفاوت نباشند و در برابر کم رنگ شدن ارزش‌ های اسلامی در جامعه سکوت نکنند و تذکر بدهند.

وی گفت: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر برای این است که برای جامعه اهمیت قائل هستیم./851/202/ب1

ارسال نظرات