۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۴۸۳۷۵۴
همزمان با ایام فاطمیه؛

سوگواره یاس نبوی در 25 امامزاده خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام فاطمیه سوگواره یاس نبوی در 25 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان با حضور 23 روحانی مبلغ از قم و شماری از روحانیان بومی خراسان شمالی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد - همایش وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سيد محمدجواد رئوف سيدنژاد، مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي، عصر امروز، در آیین آغاز سوگواره یاس نبوی، با تسليت فرارسيدن ايام فاطميه و شهادت حضرت صديقه کبرا (س)، اظهار کرد: سوگواره یاس نبوی از هشتم تا سیزدهم اسفندماه در 25 امامزاده و بقاع متبركه سطح استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اين ویژه‌برنامه به مناسبت ايام فاطميه به‌صورت هماهنگ وهم زمان با سراسر كشور برگزار می‌شود، اضافه کرد: در سوگواره یاس نبوی از ظرفيت مبلغان و روحانيان براي ترويج فرهنگ و معارف فاطمي استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بيان اينكه 23 مبلغ از قم به این استان اعزام می‌شوند، افزود: اعزام اين مبلغان در راستای توسعه و ترویج معارف نورانی معصومین (ع) به‌ویژه ویژگی‌های شخصيتي حضرت زهرا (س) و سبك زندگي گوهربار ايشان و تقویت باورهای دینی در میان آحاد جامعه است.

وي با اشاره به برپایی همایش رهروان یاس نبوی در 10 بقعه متبرکه، اضافه كرد: این ویژه‌برنامه در راستاي تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی عصر پنج‌شنبه روز شهادت فاطمه مرضیه در امامزاده‌های شاخص همانند سید عباس (ع) بجنورد و امامزاده غیبی شیروان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سيدنژاد اظهار داشت: مراسم شام غریبان آن بانوي بزرگوار هم در هفت بقعه استان برپا می‌شود كه با توجه به برپایی خیمه‌های معرفت در آنها مبلغان به مشاوره وقف و پاسخگویی به مسائل شرعی می‌پردازند.

وی افزود: يكي دیگر از اهداف برگزاری طرح یاس نبوی در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان اجراي صحيح نیات واقفان در بین عموم مردم و جلب اعتماد عمومی جهت ایجاد وقف‌های جدید و به‌ویژه وقف برای حضرت زهرا (س) است.

حجت‌الاسلام رئوف سيدنژاد خاطرنشان كرد: معرفي ابعاد شخصيتي حضرت زهرا (س)، ترويج و تعميق فضائل و سيره عملي حضرت فاطمه مرضيه (س) در دفاع از حريم ولايت و امامت و اقامه عزای آن حضرت، ترویج خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) به‌عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت، ازجمله اهداف برگزاری طرح یاس نبوی است كه مبلغان بايد در ايام فاطميه به آن بپردازند.

وي تصريح كرد: در اين راستا سخنراني علما و خطبای برجسته در ایام فاطمیه و مراسم روز شهادت، بیان فضائل حضرت زهرا (س) متناسب با ایام فاطمیه از سوی سخنرانان برجسته، ارائه مطالب ارزشمند حول محور ولایتمداری در سیره حضرت زهرا (س) و دعوت از مداحانی که با سیره عملی حضرات معصومین (ع) آشنایی دارند، از ديگر برنامه‌های سوگواره ياس نبوي است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بيان اينكه ایام فاطمیه و سوگواری شهادت این بانوی بزرگوار، فرصت مناسبی براي معرفي و تبيين زندگانی و سیره عملی حضرت زهرا (س) است، گفت: مبلغان و روحانيان بايد از فرصت ايام فاطمیه و سوگواری شهادت این بانوی بزرگوار در تبيين و نهادينه كردن سيره فاطمي استفاده كنند تا جامعه هر چه بیشتر با زوایای شخصیتی این الگوی کامل بشریت آشنا شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي خاطرنشان کرد: بايد مبلغان و روحانيان از اين فرصت‌ها براي رفع انحرافات و شبهات استفاده كرده و تبیین سیره فاطمی و معرفی صحیح سبک زندگی این بانوی بزرگوار، به‌عنوان متعالی‌ترین سبک زندگی و الگوی جامع و كامل بشریت محور مجالس عزاداری قرار گیرد./202/9314/ب1

ارسال نظرات