۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۸۳۷۵۳
آیت الله علما:

طاعت الهی به انسان عزت و اعتبار می بخشد

آیت الله علما با اشاره به اینکه طاعت الهی به انسان عزت و اعتبار می بخشد، گفت: کسی که عزت می خواهد بدون اینکه پیروانی داشته باشد طاعت الهی را در پیش بگیرد زیرا این طاعت به انسان عزت و اعتبار می بخشد.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه امروز در سلسله جلسات اخلاقی خود در مسجد حاج شهباز خان کرمانشاه با استناد به حدیثی از امام علی(ع) ابراز داشت: کسی که شرافت باطن و گوهر انسانی خود را بشناسد، این شناسایی او را از پستی های شهوت و آرزوهای باطل مصون خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: کسی که عزت می خواهد بدون اینکه پیروانی داشته باشد طاعت الهی را در پیش بگیرد زیرا این طاعت به انسان عزت و اعتبار می بخشد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) افزود: نفس خود را عزیز شمار و به هیچ پستی و دنائتی تن مده گرچه عمل پست تو را به تمنایت برساند، توسل و توکل به خداوند متعال انسان را از منجلاب فساد و تباهی به سوی نور و روشنایی هدایت خواهد کرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: تقوا و پاکدامنی انسان را از آتش جهنم حفظ کرده و سبب خلود و بهشت دائمی خواهد شد، خداوند متعال به انسانهای با تقوا و مؤمن رحم می کند.

آیت الله علما یادآور شد: متأسفانه امروزه عده ای ساده لوح از دستورات شیطان پیروی می کنند و زندگی خود را به حرام و ناپاکی آلوده می کنند، اینگونه افراد نور و زیبایی خداوند را به بهایی ناچیز و لذتی زودگذر می فروشند.

آیت الله علما با اشاره به اینکه افراد با تقوا از همه نزد خداوند عزیزتر هستند گفت: بشارت الهی در دنیا و آخرت برای متقین بوده و آنها نزد خداوند متعال عزیز و گرامی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان بیان داشت: ائمه اطهار(ع) همواره انسان ها را به تقوا و پرهیزکاری سفارش می کردند زیرا سعادت دنیا و آخرت به توکل و توسل به خداوند متعال وابسته و متصل است./857/202/ب1

ارسال نظرات