۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۴۸۳۷۵۲
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

کوتاهی والدین در تربیت دینی فرزندان نگران کننده است

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی از کوتاهی والدین در تربیت دینی فرزندان ابراز نگرانی کرد و گفت: محبت به فرزندان در دین باور کردن آنها است.
حجت الاسلام دکتر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه، شامگاه امروز در آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به شاخصه های تربیت فاطمی فرزندان گفت: دوست داشتن فرزندان فقط به خرید کفش و لباس و مایحتاج مادی برای آنها نیست و نمی توان خرید لوازم مادی برای فرزندان و دادن پول تو جیبی به آنها را محبت نامید بلکه محبت به فرزندان در دین باور کردن آنها است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) چون فرزندان خود را دوست داشتند آنها را عصر شب قدر خوابانده و در شب هنگام آنها را بیدار کرده و می فرمودند که امشب مهم ترین شب زندگی هر انسانی است و من دوست دارم فرزندانم از برکات این شب بهره مند شوند چون هرکس از این شب محروم شود خیلی محروم شده است و آنگاه آب به صورت فرزندانشان زده و آنها را نوازش می کردند تا شب قدر را بیدار بمانند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: حضرت زهرا(س) شب های جمعه به نماز می ایستادند و امام حسن(ع) مخصوصا نماز ایشان تماشا می کردند و گزارش نمازهای حضرت زهرا(س) را امام حسن مجتبی(ع) برای دیگران بیان فرموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: امام حسن(ع) در بیان فضیلت های نماز حضرت زهرا(س) می فرمایند که مادرم شب های جمعه را تا عمود صبح به نماز می ایستادند و نماز می خواندند.

وی با اشاره به اینکه ما نسبت به تربیت فرزندان خود در زمینه نماز خواندن، شب زنده داری، احیای شب های قدر و موضوعات دینی بی تفاوت بوده و فرزندانمان را به حال خود رها کرده ایم، ادامه داد: همین بی تفاوتی والدین موجب شده که فرزندان و بچه ها هر چه از نظر سنی بالاتر می روند فاصله آنها با خدا بیشتر می شود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی اظهار کرد: رسیدگی به دنیای مادی بچه ها مهربانی نیست و رسول خدا(ص) در این زمینه می فرمایند که«وای بر بچه های آخر الزمان از دست پدر و مادرشان؛ زیرا این پدر و مادرها هستند که رعایت پوشش و حجاب اسلامی و رعایت روابط خود را در مقابل فرزندان نکرده و انواع گناهان از جمله غیبت و ناسزاگویی را در مقابل آنها مرتکب شده و آنها را دعوت به گناه می کنند».

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه در چنین فضایی نمی توان انتظار داشت که فرزندان دین مدار و دین باور تربیت شوند، تصریح کرد: در خانه حضرت زهرا(س) چهار گل تربیت شدند و شجاعت حسینی، صبر حسنی، استقامت زینبی و فصاحت ام کلثومی و تمام این فضایل در یک خانه محقر ایجاد شد.

وی افزود: در خانه حضرت زهرا(س) به ظاهر شاید رفاه مادی نبود اما آرامش بود و در پرتو این آرامش چهار شخصیت وارسته و انسان ساز پرورش یافته و تربیت شدند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه یادآور شد: تربیت فاطمی یعنی معنویت و ایجاد فضای معنوی در خانه و در میان فرزندان و این ها شاخصه های تربیت فاطمی هستند و پدر و مادری که به دنبال گل های فاطمی هستند باید چنین منش و سبک تربیتی را در زندگی خود دنبال کنند./968/پ202/ی

ارسال نظرات