۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۴۸۳۷۵۱
امام جمعه موقت اردبیل:

دنیاگرایی عامل انحراف بشر از مسیر عبودیت است

حجت الاسلام والمسلمین فروغی گناهان را مانع رسيدن انسان به كمال حقیقی دانست و گفت: دنیاگرایی و دنیاطلبی منجر به انحراف بشر از مسیر عبودیت و بندگی می شود.
حجت الاسلام والمسلمین علی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل عصر امروز در جلسه اخلاق نمازگزاران مسجد شعبان تبریز با تأکید بر الگوپذیری از سیره حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: آن بانوی مکرم اسلام؛ مدافع حقیقی حریم ولایت بود و زمانی که ولايت به خطر افتاد، تمام وجود خود را در طبق اخلاص قرار داد.
وی با بیان این‌که خطبه حضرت فاطمه(س) در مورد ولايت امام علي(ع) بي‌نظير است و با خطبه هاي نهج البلاغه برابري مي‌كند، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) محور توحيد و حق محض است. دخت نبی مکرم اسلام تجلی انسان كامل بود.
شاگرد برجسته مرحوم آيت‌الله سعادت‌پرور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که نظام عالم هستی از خیر مطلق صادر شده و خداوند وجود محض است که تنها منشا خیر می‌باشد، اظهار داشت: سراسر جهان تجلی محبت حضرت حق است، هرچه در دنیا وجود دارد لبریز از محبت الهی است‌؛ از این رو عبادت باید ار روی عشق باشد.
حجت الاسلام والمسلمین فروغی با بیان این‌که عرفان و برهان و قرآن خداوند را با صفت خیرمحض بودن معرفی می‌کنند و انسان نیز باید زندگی خود را بر مبنای خیر قرار دهد تا زندگی‌اش معنا یابد و جلوه‌ی خدایی پیدا کند، گفت: ذات عالم فقر است از این رو به خداوند نیاز دارد، به عبارت دیگر زندگی دنیوی ظن و گمان است و حقیقی نیست.
وی با بیان این‌که دنیاگرایی و دنیاطلبی منجر به انحراف بشر از مسیر عبودیت و بندگی می شود، تصریح کرد: در ظاهر ما به دنیا مسلط شده‌ایم، در حالی که ثروت و اموال بر ما غلبه یافته‌اند، به همین دلیل است که دست‌مان به خدا نمی‌رسد، دنیاگرایی مهم‌ترین آفت برای فراموشی یاد و محبت خدا است، این امر مهم‌ترین خسران برای بشر شناخته می شود.
امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به مانع بودن گناه و حتي مكروهات براي رسيدن به كمال حقیقی گفت: حجاب‌هاي هفت‌گانه مانع مشاهده حقيقت و رسيدن به كمال است، از اين رو عباداتي همچون طواف، سعي، رمي جمرات هفت‌گانه و نيز هفته هفت روز همگي به رمز و رموزي اشاره دارد.
این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که انسان باید دل را به صحنه‌ زندگی آورد و مطیع محض خالق قرار دهد، تصریح کرد: تا زماني كه نگاهمان به آسمان نباشد و به ماوراي ماده نظر نداشته باشيم و خود را محبوس دنياي ماده و ماديات قرار دهيم، به يقين از خورشيد حقيقت بهره‌اي نخواهيم برد./935/202/ب1

ارسال نظرات