۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۴۸۳۷۴۹
رییس کل دادگستری هرمزگان:

شیوه ثبت‌ نام نامزدهای ریاست جمهوری نیازمند اصلاح و بازنگری است

رییس کل دادگستری هرمزگان با اذعان به اینکه شیوه ثبت‌ نام نامزدها به‌ویژه در بخش ریاست جمهوری در کشور نیاز به اصلاح و بازنگری دارد، گفت: باید شرایط ثبت نام به گونه ای باشد که هرکسی نتواند ثبت نام کند.
حجت الاسلام اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری، رییس‌ کل دادگستری هرمزگان عصر امروز در همایش انتخابات از منظر اخلاق، حقوق و مانیت در سالن اجتماعات سرپرستی بانک ملت در بندرعباس با یادآوری اینکه مجریان، ناظران، نامزدهای انتخاباتی، طرفداران و انتخاب کنندگان همه دارای حقوق و تکالیفی هستند، گفت:  امر مهم انتخابات نباید به‌ گونه‌ای باشد که هرکسی از راه برسد بگوید من در این فرآیند مسؤولیت دارم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات وظیفه حکومت و حق مردم است، افزود: حکومت به عنوان امانتدار در راستای عملیاتی کردن این حق عمل می کند و از این رو همه برگزار کنندگان و ناظرین باید امانتدار باشند.

رییس کل دادگستری هرمزگان از انتخابات به عنوان جشن هرساله و از ثمرات نظام مقدس جمهوری اسلامی نام برد و با اشاره به انتخابات پیش رو ابراز امیدواری کرد که هر سه انتخابات به نحو احسن و با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

حجت الاسلام اکبریبا بیان اینکه به موجب قانون، نظم لازم در همه مراحل انتخابات مشخص شده و باید مراعات شود، تصریح کرد: بخشی از قانون انتخابات مربوط به نظم است که جنبه آمریت دارد تا از هرج و مرج و بی نظمی در روند برگزاری انتخابات جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه آن چه که در انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد، رعایت قانون است، افزود: اگر به قانون عمل کنیم و به اخلاق پایبند باشیم، امنیت نیز پابرجا خواهد بود.

رییس کل دادگستری هرمزگان با اذعان به اینکه شیوه ثبت‌ نام نامزدها به‌ویژه در بخش ریاست جمهوری در کشور نیاز به اصلاح و بازنگری دارد، تصریح کرد: باید شرایط ثبت نام به گونه ای باشد که هرکسی نتواند ثبت نام کند.
 
حجت الاسلام اکبری با یادآوری اینکه در انتخابات سال گذشته مجلس شورای اسلامی در هرمزگان تعدادی افراد برای نامزدی ثبت‌نام کردند که به دلیل محکومیت‌ها و جرائم رد صلاحیت شدند، خاطرنشان کرد: برخی از رد صلاحیت شده‌ها جرائمی نظیر کلا‌هبرداری، شرب خمر در پرونده داشتند که همگی رد صلاحیت شدند.
 
وی با اشاره به وجود خلا قانونی در موعد ممنوعیت تبلیغات زودهنگام، گفت: در قانون به‌صراحت قید نشده است که این ممنوعیت یک ماه یا سه ماه قبل از شروع انتخابات است.

رفتار و گفتارمان در ایام انتخابات بر محور اخلاق باشد
 
حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی، دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان نیز پرداختن به اهمیت انتخابات، بررسی نقش انتخابات در جهت تقویت انسجام ملی را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد و گفت: رفتار و گفتار همه در ایام انتخابات باید بر محور قانون و اخلاق باشد.
 
گفتنی است؛ در این همایش حکم حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی به عنوان دبیر جدید ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان تقدیم شد./851/202/ب1

 

ارسال نظرات