۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۸۳۷۴۸
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

ضرورت شناسایی نیازها در امور تربیتی

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه اساس کار مربیان امورتربیتی داشتن هدف و صبر و حوصله است، گفت: برای موفقیت در عرصه تربیتی باید نیازها شناسایی شود.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنکار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، عصر امروز در دیدار معاونان پرورشی شهرستانهای لرستان که به مناسبت سالروز تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: کار تربیتی و مربی گری نیاز به صلاحیتهای علمی و حرفه ای، صبر و حوصله، سعه صدر و متانت دارد.

وی کار مربیگری و ورود در عرصه تربیت دینی را امری حساس و دشوار خواند و افزود: معلمان و مربیان برای نقش آفرینی در عرصه تعلیم و تربیت باید صلاحیت علمی و حرفه ای داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان صلاحیت حرفه‌ای را از دیگر عوامل مهم در امر تربیت و مربی ‌گری عنوان کرد و گفت: هدف و مقصد از دیگر ضروریات مهم در امر تربیت و اساس کار مربیان امور تربیتی است.

وی با تأکید بر اینکه کار تربیتی باید به ‌درستی معنا شود، اظهار داشت: در امر تربیت باید نیازها شناسایی و برنامه‌های تربیتی نباید با مصداقهای آن اشتباه گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه برنامه ای اصولی است که افراد با رعایت آن اصول به مقصد می‌رسند، خاطرنشان کرد: روشهای تربیتی مناسب از جمله لوازم کار تربیتی است.

وی با تأکید بر اینکه برای کار تربیتی باید از روشهای عقلانی، تربیتی، موعظه، تبشیر و سؤال استفاده شود، افزود: مربیان باید با توجه به نوع مخاطب خویش روش تربیتی خاصی را ارائه کنند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه سوره‌های «حجرات» و «لقمان» در قرآن کریم برنامه تربیتی ارائه می‌دهند، یادآور شد: پیامبران ما نیز برنامه تربیتی، اعتقادی، عملی و فکری داشته‌ اند.

حس دلسوزی لازمه موفقیت مربیان در امور تربیتی است

وی با بیان اینکه در روشهای تربیتی باید نیازسنجی رعایت شود، اظهار داشت: در امر تعلیم و تربیت باید حس دلسوزی و خیرخواهی وجود داشته باشد تا معلمان در این زمینه موفق شوند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر اینکه در امر تعلیم و تربیت نیازمند نقشه راه هستیم، افزود: نقشه راه آموزش و پرورش تحت عنوان «سند تحول بنیادین  آموزش و پرورش» تهیه شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: سند تحول باید در راستای تولید علم، رسیدن و ارتقای سطح آموزش و پرورش باشد و آموزش و پرورش باید به ‌دنبال ارتقای سطح علمی آموزشی و پرورشی باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان معلم را تأثیرگذارترین عنصر در امر تعلیم و تربیت عنوان کرد و بیان داشت: معلمان در امور تربیتی باید عامل و عمل ‌کننده باشند چراکه دانش آموزان امانت هستند و این امانت را باید به خوبی تحویل خانواده و جامعه داد./202/9459/ب1

ارسال نظرات