۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۴۸۳۷۴۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

ثبت نام 4 نفر در انتخابات میان دوره‌ای مجلس از حوزه انتخابیه اهر و هریس، اجتماع بزرگ فاطمیون در تبریز و برگزاری همایش طرح ملی تلاوت در استان آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمحمد عابدی، فرماندار شهرستان اهر با بیان این‌که تعداد ثبت‌نام کنندگان میاندوره‌ای مجلس دهم از حوزه انتخابیه اهر و هریس به چهار نفر رسید، اظهار داشت: در نخستین روز ثبت‌نام چهار نفر با حضور در ستاد انتخابات حوزه انتخابیه اهر و هریس نسبت به ثبت نام خود اقدام کردند.
وی با بیان این‌که تمام تمهیدات لازم برای تسهیل در ثبت نام صورت گرفته و تاکنون مشکلی در این خصوص بوجود نیامده است، افزود: برای انتخابات مجلس دهم تعداد 145 صندوق در اهر و 110 صندوق برای هریس در نظر گرفته شده است. دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهر و هریس به دلیل ابطال توسط شورای نگهبان همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.


اجتماع بزرگ فاطمیون در تبریز برگزار می شود
همزمان با ایام فاطمیه؛ اجتماع بزرگ فاطمیون و مراسم عزاداری هیئات، دسته ها و عزاداران تبریز به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) برگزار می شود.
عزاداران از ساعت ۱۰و۳۰ دقیقه روز پنجشنبه(۱۲اسفند) با اجتماع در مسجد کبود تبریز به عزاداری و سینه زنی پرداخته و به سمت مصلی حضرت امام خمینی(ره) حرکت می کنند. این برنامه از سوی ستاد مشترک برگزاری مراسم مناسبت های مذهبی استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.


همایش طرح ملی تلاوت در استان آذربایجان شرقی برگزار شد
محسن احمدی، مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت مجمع قاریان تبریز، از برگزاری همایش طرح ملی تلاوت در استان آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: این مؤسسه در راستای منویات مقام معظم رهبری با هدف توسعه آموزش های قرآنی از سال ۱۳۶۸ در سطح استان و در زمینه تخصصی تلاوت قرآن کریم و راه اندازی گروه های همخوانی و برگزاری جلسات و کرسی های تلاوت فعالیت می کند.
وی افزود: این مؤسسه به عنوان مجری طرح ملی تلاوت در استان به صورت مستمر اقدام به پایش نوجوانان از طریق استعدادسنجی با آزمون های مختلف کرده و با برگزاری دوره های چهارساله تخصصی شامل دروس مفاهیم و ترجمه، تقلید تلاوت، تجوید و آواشناسی، آموزش مقامات و نغمات و پرورش صوت اقدام به تربیت قاریان نوجوان می کند.
احمدی از برگزاری دور دوم طرح ملی تلاوت در استان آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: این دوره با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و با حضور ۲ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قالب چهار همایش توجیهی برگزار شد. این همایش روزهای پنجشنبه و جمعه (۵ و ۶ اسفند) در مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن و فرهنگسرای الغدیر برگزار شد.


تجمل‌گرایی مانع ازدواج جوانان شده است
حجت‌الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر با تاکید بر کاهش تجملات در زندگانی عصر امروز در هشتمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شبستر گفت: باید امورات و مقدمات ازدواج جوانان را ساده‌تر کرده و به دور از تجملات، سبک زندگی اسلامی را مورد توجه قرار دهیم.
وی با تأکید بر این‌که در ساماندهی امور جوانان همه مسئولین و خانواده‌ها باید دست به دست دهند تا جوانان در زندگی‌شان به موفقیت دست یایند، تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی حلقه فراموش شده جامعه است که لازم است  اولیا و مسئولین در ترویج سبک زندگی اسلامی  تلاش کنند.
حجت الاسلام محمدزاده با تاکید بر ازدواج به هنگام جوانان اظهار داشت: نباید موضوع ازدواج جوانان با بحث اشتغال و تسهیلات بانکی پیوند یابد و باید به ازدواج با اندیشه زندگی آسان، راحت، ایمن، آرام بخش و ساده نگاه کرد. باید در جامعه زندگی عزتمند، آرام بخش، آبرومندانه، بسیار راحت و کم هزینه را به عنوان الگو در بین جوانان ترویج دهیم تا در ساماندهی امور جوانان مؤثر واقع شود./935/303/ب1

 

ارسال نظرات