۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۸۳۷۲۵
رییس بسیج جامعه پزشکی هرمزگان:

خدمت به محرومان در راستای عمل به مطالبات رهبری است

​رییس بسیج جامعه پزشکی هرمزگان گفت: این سازمان با اهتمام ویژه به مطالبات مقام معظم رهبری و با برخورداری از نیروهای متعهد، متخصص، کارآمد و ولایتمدار، سازمانی، خدماتی شایسته را در مناطق محروم هرمزگان ارائه می‌ دهد.
خدمات پزشکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، غلامعباس مومنی رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی هرمزگان عصرامروز در نشست خبری در سالن اجتماعات بیمارستان خلیج فارس گفت: پزشکان و پیراپزشکان به عنوان بخشی از بدنه بسیج، سازمان بسیج جامعه پزشکی هرمزگان را با هدف ثبت و انتقال تجارب دفاع مقدس و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پزشکی در سال 79 در استان تشکیل دادند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس بسیاری از پزشکان متعهد و وظیفه شناس در قالب تیم های اضطراری در جبهه های نبرد حضور داشتند، که به مداوای مجروحان جنگ می پرداختند، پس از پایان جنگ نیز این اقدام خوب خود را در قالب بسیج جامعه پزشکی کشور به محرومان و نیازمندان ارائه می دهند.

 رییس بسیج جامعه پزشکی هرمزگان تصریح کرد: نیروهای این سازمان، ‏پویا، فراگیر، هدفمند، کارآمد، ‏منسجم، قانونمند و همچنین مؤمن، ‏ایثارگر، مدافع ارزش‌ های اسلامی و کشور، ‏ولایتمدار و خادم به محرومان و مستضعفان هستند.

وی تاکید کرد: این سازمان در استان رسالت هایی همچون نظارت فعال و روشنگرانه در پایش و حراست از ‏آرمان ‌های انقلاب اسلامی بعنوان خواص جامعه، نقطه اتکاء محرومان و مستضعفان و ارائه خدمات در زمینه نیازمندی‌ های بهداشتی، درمانی و امدادی ایفا می کند.

مومنی با اشاره به هداف کلان سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: این سازمان با هدف گسترش ارزش ‌های اسلامی و فرهنگ بسیج و اخلاق پزشکی ‏در دانشگاه‌ ها و جامعه پزشکی وتبیین نقش جامعه پزشکی در دفاع مقدس و همچنین ترویج و ارتقاء اخلاق پزشکی و ‏آموزش در استان ایجاد شضده است.

وی، ارائه خدمات فرهنگی، تقویت، سازماندهی و ارتقاء توانمندی‌ های تیم‌های اضطراری بسیج جامعه ‏پزشکی، تقویت و توسعه ‏سازمان بسیج جامعه پزشکی و افزایش انگیزه و کارآیی مدیران بسیج جامعه پزشکی را از دیگر اهداف کلان این سازمان نام برد.

رییس بسیج جامعه پزشکی هرمزگان در ادامه در خصوص اهمیت اعزام تیم های پزشکی در مناطق محرم استان افزود: همچنان تقاضاهای زیادی از مناطق محروم استان مبنی بر اعزام تیم های پزشکی داریم.

مؤمنی گفت: بسیج جامعه پزشکی باهدف دستیابی به آرمان‌ های والای حضرت امام(ره) و ‏منویات امام خامنه‌ ای و با برخورداری از نیروهای متعهد، متخصص، کارآمد و ولایتمدار، سازمانی، خدماتی شایسته را در مناطق محروم استان هرمزگان ارائه می ‌دهد.

وی، کمک به تحقق استقلال علمی و ارتقا و تقویت تحقیق و پژوهش در زمینه ‌های علوم پزشکی و تلاش در راه گسترش و ارتقاء اخلاق پزشکی و همچنین ارائه الگوهای علمی و عملی در جامعه پزشکی را از مهمترین هدف تشکیل سازمان بسیج جامعه پزشکی در استان هرمزگان عنوان کرد.

رییس بسیج جامعه پزشکی هرمزگان گفت: تا کنون یک ‌هزار و 250 نفر عضو این سازمان هستند، در هر شهرستان نیز یک کانون بسیج جامعه پزشکی راه اندازی شده و خدماتی را از شرق تا غرب استان، بندرعباس، سیریک، حاجی آباد و سایر نقاط  استان ارائه می شود.

مؤمنی به تشریح عملکرد فعالیت‌ های فرهنگی سازمان بسیج جامعه پزشکی هرمزگان در سال جاری پرداخت و گفت: همچنین فعالیت ‌هایی را در زمینه فرهنگی در دو بخش اعم از پیشگیری از بیماری‌ ها و اعتیاد با هدف توسعه و ترویج فرهنگ بسیج و تحقق اهداف مدنظر انجام شده است.

وی افزود: سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با انعقاد تفاهم ‌نامه همکاری بین نهادها و سازمان‌ های مرتبط در جهت ارائه هر چه بهتر خدمات به نیازمندان تلاش می کند و خدماتی را با همکاری نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان هلال احمر استان در مناطق محروم شهری و روستایی هرمزگان ارائه داده و خواهد داد.

رییس بسیج جامعه پزشکی هرمزگان از برپایی 5  بیمارستان صحرایی در استان در سال‌جاری خبرداد و گفت: جامعه پزشکی هرمزگان ظرفیت برپایی 12 بیمارستان صحرایی در استان را دارا است و قادر است ماهانه یک بیمارستان صحرایی را در مناطق محروم استان برپا کند.

وی ضمن تشریح عملکرد این سازمان در سال جاری و ارائه خدمات در مناطق محروم هرمزگان افزود: سازمان بسیج جامعه پزشکی هرمزگان علاوه بر ارائه خدمات به مردم شریف هرمزگان، با هماهنگی مرکز و در صورت نیاز و شناسایی و همچنین معرفی مناطق محروم در استان‌های همجوار نسبت به اعزام تیم پزشکان و ارائه خدمات اقدام می‌کند./851/203/ب1

ارسال نظرات