۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۸۳۷۲۴

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

برگزاری طرح مطالعاتی «زن و خانواده» در دانشگاه فردوسی، اجتماع عظیم فاطمیون در مشهد و دیدگاه آیت الله علم الهدی نسبت به ساختار فعالیت اجتماعی بانوان خبرهای کوتاه خراسان رضوی را تشکیل می دهد.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر یکشنبه با تأکید بر لزوم استقلال مدیریت امور مربوط به بانوان در دستگاه های اجرایی، گفت: اصل بر این است که در کل دستگاه های اجرایی، خواهران مستقل باشند و خوب است این الگو مانند دانشگاه امام صادق(ع) در دستگاه های دیگر نیز پیاده شود.

وی افزود: خداوند اصل را بر جدایی زن و مرد در برخوردهای عمومی قرار داده و خانم ها باید در عرصه هایی وارد فعالیت شوند که از دست مردان کاری بر نمی آید اما مشکل ما این است که امروز برخی زنان می خواهند کارهای مردانه انجام دهند.

 

برگزاری اجتماع عظیم فاطمیون مردم مشهد در روز شهادت حضرت زهرا(س)

آیت الله علم الهدی در حاشیه ی دیدار با اعضای ستاد برگزاری اجتماع عظیم فاطمیون در مشهد که روز شنبه در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، به خبرنگاران گفت: حداقل خدمتی که ما مردم مشهد در محضر امام رضا(ع) داریم این است که در روز رنج خاطر نازنین ایشان حرکتی را انجام دهیم که امام رئوف از ما خشنود شوند.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: مردم مشهد با چشم اشکبار در روز شهادت حضرت زهرا(س) به سمت حرم مطهر حرکت می کنند و برق اشک خود را در این مسیر به امام هشتم نشان می دهند و در محضر حضرت و روی فرش بارگاه ایشان عزاداری می کنند. به همین منظور مراسمی از ساعت 8:30 در میدان شهدا برگزار می شود.

 

برگزاری طرح مطالعاتی «زن و خانواده» در دانشگاه فردوسی مشهد

سومین جلسه طرح مطالعاتی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با موضوع «زن و خانواده»، عصر پنجشنبه با حضور حجت الاسلام عدالتیان به عنوان استاد راهنما برگزار شد.

این استاد حوزه علمیه خراسان گفت: اولویت نخست برای فعالیت زنان، همسرداری و تربیت فرزند است و اگر در انجام این وظیفه موفق بودند، برای انجام وظایف اجتماعی باید به نیاز جامعه توجه کنند و پس از این که خلأ جامعه را تشخیص دادند، به توان و علاقه خود بیندیشند.

وی با اشاره به  این که فعالیت اجتماعی حضرت زهرا(س) منحصر در جریان خطبه سیاسی ایشان نبوده است، اظهار کرد: ایشان گاهی با پشتیبانی افراد حاضر در صحنه سیاسی ظهور و بروز می یافت و در نتیجه اولویت های فعالیت اجتماعی برای همه افراد یکسان نیست. امروز هم زنان جامعه باید اولویت را در فعالیت های خود مدنظر قرار دهند./820/303/ب1

ارسال نظرات