۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۸۳۶۸۹
استاد حوزه علمیه قم:

روشنگری‌های حضرت زهرا سبب ابقای ولایت شد

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر روشنگری‌های حضرت زهرا(س) نبود ولایت و خلافت حضرت علی(ع) تحریف می‌شد، گفت: حوزه‌های علمیه خواهران امروزه باید در احیای مکتب نورانی و انسان ساز فاطمی در دنیا مجاهدت کنند.
حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از همدان، حجت الاسلام محمد اکبری ظهر امروز در همایش مبلغه‌های حوزه علمیه خواهران همدان که با محوریت بصیرت افزایی فاطمی در سالن انصارالحسین(ع) سپاه برگزار شد، اظهار داشت: حجت الاسلام حسن فاضلیان و به ویژه پدر ایشان آیت الله فاضلیان از سرمایه‌های علمی و ذخایر معنوی استان انقلابی و متمدن همدان و حوزه علمیه است.

وی با بیان اینکه برگزاری اینگونه محافل و مجالس از ضرورت و اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: همه اعمال دینی مذهبی در اسلام به منزله جسم است ولی روح همان مناسک، اعضا و شرایط و بُعد معرفتی و علمی این اعمال است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: در قاموس اسلام هیچ موضوعی با اهمیت تر و ضروری تر از مباحث علمی، نظری، معرفتی و بصیرتی نیست و اعمال منهای بصیرت در اسلام بی ارزش بوده و یا ارزش آن بسیار ناچیز است.

حجت الاسلام اکبری خطاب به بانوان مبلغه و طلبه‌های حاضر در مجلس، اظهار داشت: شرکت در نشست‌ها و محافل بصیرتی و علمی نزد خداوند محبوب‌تر از شرکت در هزاران غزوه است بر این اساس بانوانی که توفیق آموختن و تعلیم آموزه‌های فاطمی و تبلیغ معارف ناب اسلامی را یافتند باید قدر این مهم را بدانند.

وی با بیان اینکه توفیق الهی هر غیرممکنی را ممکن می‌سازد، گفت: هم اکنون برخی در حسرت هستند که ای کاش در دوران دفاع مقدس یا دفاع از حرم و یا غیره توفیق مجاهدت داشتند در حالی که بصیرت‌افزایی به صورت علمی همان ارزش و قداست را دارا است.

حجت الاسلام اکبری با تأکید بر اینکه علم بصیرت و دانش افزایی در قاموس وحی طریقیت و موضوعیت دارد، بیان کرد: مباحث علمی و معرفتی چنان قدرت و روح معنوی به انسان عنایت می‌کند که به تمام آرمان‌ها و آرزوهای محال نائل می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در آموزه‌های وحیانی و اسلامی «معارف فاطمی»، خطبه‌ها، نیایش‌ها و سبک زندگی ایشان محوریت دارد، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) دو شخصیت حقیقی و حقوقی دارد که شخصیت حقوقی ایشان وابسته به شخصیت، وجود، زندگی موضع و روشنگری‌های حضرت زهرا(س) است./979/202/ب2

ارسال نظرات