۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۴۸۳۶۸۵
آیت الله نظری خادم الشریعه:

رهبر انقلاب، شخصیتی ممتاز برای جامعه اسلامی هستند

آیت الله نظری خادم الشریعه از رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شخصیتی ممتاز در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: ایشان نعمتی بزرگ برای ایران و جامعه اسلامی هستند.
آیت الله نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در دیدار پرسنل پاسگاه ها و کلانتری های استان مازندران با اشاره به این که جهان، جهان تکامل است و این تکامل به معنای رسیدن ناقص به کمال است، گفت: تکامل در سایه عوامل مشخصی صورت می گیرد که اگر این عوامل به دو صورت طبیعی و غیر طبیعی محقق خواهد شد.

وی با بیان این که عوامل علمی و دینی ابزارهای لازم در رسیدن به تکامل غیرطبیعی است، افزود: اجرام نوری نظیر  آفتاب، مهتاب و ستاره از جمله عوامل طبیعی رسیدن به تکامل هستند؛ در عوامل غیر طبیعی قرآن اعظم، نبی مکرم اسلام و ائمه معصومین(ع) راه های رسیدن به تکامل غیر طبیعی هستند.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که تکامل به معنای رفع نقص است و این نقصان ها در موجودات تدریجی رفع خواهد شد، گفت: برخی عوامل نظیر خانواده، تحصیل، دوست، مجامع اجتماعی و دینی باید بر روی زندگی انسان تأثیر الهی بگذارند، یعنی انسان را مؤمن به بار آورند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با تأکید براین که محیط بشریت باید محیط ایمان باشد و گناه، معصیت، ظلم، آزار و اذیت و از بین بردن حقوق در آن وجود نداشته باشد، تصریح کرد: این گونه رذائل به هر معنایی که باشد در اسلام این مضموم است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که جامعه شیعی و اسلامی باید در عمل به وظایف خود عمل کند، بیان داشت: انسان در هر مرحله ای که است باید به قرآن و احکام الهی عمل کند.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که همه احکام قرآن، احکام تکمیلی است، خاطرنشان کرد: این احکام ارزشمند از نظر جسم، روح، اخلاق، خانواده و جامعه پایه های تربیتی دارد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با تأکید براین که برای تکامل باید عبودیت باشد، ادامه داد: عبد و رب، یعنی خدا همان خدا و بنده نیز باید تابع خداوند متعال باشد.

وی با اشاره به این که امروز متأسفانه بشریت بسیار گناه مرتکب می شود و گناه و معصیت در جامعه بسیار شده است، گفت:  بشریت حتی اگر مطابق شرع هم عمل و رفتار نکند مستقلات عقلیه را حداقل باید عمل کند.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که  ظلم، آزار، آذیت، توهین، حق کشی از آن مواردی که همه عوامل تعلیمی آن را قبول ندارند، ادامه داد: در عین حالی که عوامل اصلاح کننده، بشر را به صلاحیت ،اصلاح  و خیر خواهی دعوت می کند چرا اینقدر گناه بین مردم وجود دارد.

استاد سطح عالی حوزه با اشاره به این که متأسفانه گزارش هایی که اعلام می کنند فضای دادگاه مملو از مراجعه کننده ها شده است، تصریح کرد: این نشان دهنده وجود ظلم، اذیت و آزار در جامعه است که پسندیده جامعه دینی نیست.

وی ادامه داد: اگر مردم به احکام دینی به خوبی عمل کنند و از ظلم، آزار، اذیت و حق کشی پرهیز کنند دادگاه های ما خالی از مراجعه کننده خواهد شد.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که در طبع بشر نباید به هیچ عنوان آزار و اذیت وجود داشته باشد و این همان مبنای اسلام است و عظمت خیلی بالایی دارد، خاطرنشان کرد: بشریت از هر قوم و نژادی باید از بدی ها اجتناب کرده و از خوبی ها استقبال کند.

استاد سطح عالی حوزه با بیان این که باید آماده باشیم که عوامل تکامل دین، قرآن، روایات ائمه معصومین(ع) را عملی  کنیم، ادامه داد: اگر به این مبانی مهم عمل کنیم جهان بشریت از بسیاری از مشکلات و بحران های اخلاقی دور خواهد ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه رفیع مقام ولایت در جامعه اسلامی اشاره کرد و ضمن بیان ارادت قبلی و طولانی خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: آشنایی و ارادت بنده به ایشان به دوران تحصیلی در مشهد باز می گردد.

آیت الله نظری خادم الشریعه از رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شخصیتی ممتاز در جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: ایشان نعمتی بزرگ برای ایران و جامعه اسلامی هستند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه در بخش پایانی سخنان خود با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مظلومیت را یکی از شاخصه های آن بانوی نمونه اسلام عنوان کرد و گفت: دختر نبی مکرم اسلام خیلی در میان امت اسلام مظلوم واقع شدند.

وی با تأکید براین که امروز حق باید در جامعه اسلامی رعایت شود، ادامه داد: در جامعه ای که در آن حق رعایت نشود هر چه باشد آن جامعه ارزش ندارد./950/202/ب2

ارسال نظرات