۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۸۳۶۶۹
فرمانده نیروی دریایی ارتش خبرداد؛

رونمایی از ناوشکن سهند در آینده ای نزدیک

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: براساس تدبیری که فرمانده معظم کل قوا در سال 76 مبنی بر ساخت ناوشکن انجام داشتند، کار ساخت شناورهای رزمی در نیروی دریایی ارتش آغاز و در آینده نزدیک از ناوشکن سهند هم رونمایی خواهد شد.
 امیر دریادار سیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز در جمع خبرنگاران گفت: همایش فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند در سال 2018 به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش با هدف برقراری امنیت در منطقه اقیانوس هند و همچنین تامین امنیت اقتصادی کشورها در برابر تروریسم دریایی و دزدان دریایی در سال‌های متمادی برگزار شده است که ششمین مرحله از این همایش در کشور ایران اسلامی برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: نخستین همایش فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند در کشور هندوستان و سپس، امارات، آفریقای جنوبی، استرالیا، بنگلادش برگزار شده است.

امیر دریادار سیاری تصریح‌ کرد: نیروی دریایی ارتش از تنوع یگان‌ ها برخوردار بوده و در مرحله نهایی رزمایش بزرگ ولایت 95  علاوه بر بالگردهای دریایی مستقر در یگان‌ های شناور، سایر یگان‌ های پروازی نیروی دریایی راهبردی ارتش شامل هواپیماهای گشت شناسایی، هواناوها و پهپادها نیز ضمن گسترش نسبت به رصد کلیه تحرکات در منطقه اقدام می‌ کنند.

وی افزود: براساس تدبیری که فرمانده معظم کل قوا در سال 76 مبنی بر ساخت ناوشکن انجام داشتند، کار ساخت شناورهای رزمی در نیروی دریایی ارتش آغاز شد و اولین ناوشکن ما یعنی جماران در 30 بهمن سال 88 به نیروی دریایی ارتش الحاق شد، پس از آن دومین ناوشکن ما به نام دماوند سال گذشته در دریای خزر به نیروی دریایی الحاق شد و ان‌شاء الله در آینده نزدیک از ناوشکن سهند هم رونمایی خواهد شد. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: یک ناوشکن باید دارای امکان دفاع و تهاجم در مقابله با اهداف سطحی، هوایی و زیرسطحی را به طور همزمان داشته باشد و برای هر ماموریت سلاح خاص آن را هم در اختیار داشته باشد. 

امیر دریادار سیاری ادامه داد: یک ناوشکن باید بتواند در شرایط جوی مختلف ماموریت خود را انجام دهد و تمامی امکانات موجود در آن آماده به کار باشند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ناوشکن سهند با توجه به امکاناتی که روی آن نصب شده است، پیشرفته‌ ترین ناوشکن ما است و توانمندی بیشتری هم نسبت به ناوشکن جماران در حمل بالگرد دارد. 

فرماند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این توانمندی‌ ها در کشور با اجرایی شدن تدابیر رهبر انقلاب و پای کار آمدن جوانان کشور و تکیه بر توان و دانش داخلی به دست آمده است. 

امیردریادار سیاری با بیان این که امروز کشورهای معدودی توان ساخت ناوشکن را دارند، عنوان کرد: زمانی که ما ناوشکن جماران را ساختیم بعضی‌ها می‌ گفتند این مهندسی معکوس است، اما طرح آن با سایر ناوشکن‌ هایی که از قبل در اختیار داشتیم تفاوت دارد و ساخت ناوشکن رسیدن به بالاترین قله است. 

وی ابراز داشت: هر جا که به تدابیر رهبر معظم انقلاب و توانمندی داخلی توجه کردیم موفق بودیم و امروز این توانمندی را داریم که تجهیزات مورد نیاز خود برای حضور و انجام ماموریت در آب‌ های آزاد را بسازیم. 

گفتنی است، در رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 که در محدوده‌ای به‌وسعت 2 میلیون کیلومترمربع از تنگه هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگه باب المندب تا مدار 10 درجه در حال برگزاری است، یگان‌ های شناور زیرسطحی و سطحی نیروی دریایی راهبردی ارتش با به‌ همراه داشتن بالگردهای دریایی در قالب ناوگروه‌ های دفاعی در عمق و در محورهای مشخص شده مستقر و مأموریت‌ های محوله را برابر برنامه‌ های تدوین شده اجرا می‌ کنند./851/پ202/ص

ارسال نظرات