۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۸۳۶۴۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت هویت دینی و انقلابی جوانان برای مقابله با هجمه های دشمن

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن با ابزارهای مختلف تبلیغی به دنبال تضعیف دین و بین بردن هویت دینی و انقلاب مردم به ویژه نسل جوان جامعه است، گفت: امروز باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت هویت دینی و انقلابی نسل جوان بهره بگیریم.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني  امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمدباقر محمدي لاييني، عضو شوراي حوزه علمیه مازندران امروز در جمع فعالان فرهنگی استان در ساری، گفت: ارتقاي فرهنگ ديني، توسعه مباني غني اسلامي و حركت در مسير اولياي الهي از مهم ترين وظايفي است كه بر عهده ما نهاده شده و بايد روشنگري كنيم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمن با همه توان و سرمایه گذاری براي مقابله با انقلاب اسلامي ايران و ارزش هاي دینی وارد ميدان شده است، افزود: در چنین شرایطی تقویت مبانی دینی و انقلابی یکی از مهم ترین راه های مقابله با هجمه های دشمنان است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز با یک جنگ تمام عیار فرهنگی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در برابر این جنگ گسترده و هجمه های سنگین اقدامات منفعلانه و روزمره داشته باشیم به حتم دشمن بر ما چیزه خواهد شد.

امام جمعه نکا با بیان این که مقام معظم رهبری همواره بر موضوع تهاجم فرهنگی و جنگ نرم تأکید داشته و دارند، تصریح کرد: اگر مسؤولان کشورمان در گذشته به هشدار های رهبری توجه می کردند امروز شاهد این هجمه های سنگین نبودیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مقابله با جنگ فرهنگی وسیعی که دشمنان علیه انقلاب و ارزش های دینی ما آغاز کردند نیازمند کار فرهنگی وسیع است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز در عرصه فرهنگی دچار یک روزمره گی و همچنین موازی کاری هستیم.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امروز اصول انقلاب و ارزش های دینی حاکم بر جامعه در خطر هستند و نباید نسبت به این مسائل بی تفاوت بود، تصریح کرد: متأسفانه گاهی اوقات شاهد بی تفاوتی برخی مسؤولان نسبت به این گونه مسائل مهم و کلیدی هستیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن با ابزارهای مختلف تبلیغی به دنبال تضعیف دین و از بین بردن هویت دینی و انقلاب مردم به ویژه نسل جوان جامعه است، بیان داشت: امروز باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت هویت دینی و انقلابی نسل جوان بهره گیریم.

وی با اشاره به این که دشمن به خوبی می داند با از بین بردن هویت دینی و انقلابی مردم به راحتی می تواند به نقشه های شوم خود در کشورمان دست پیدا کند، تصریح کرد: نباید بگذاریم لحظه ای هویت انقلابی مردم کشورمان در حاشیه قرار گیرد بلکه هر روز باید بیشتر تقویت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت بازدهی و خروجی فعالیت های فرهنگی در کشور تأکید کرد و گفت: دستگاه های فرهنگی که متولی فرهنگ کشور هستند باید امروز نیازمند یک وحدت رویه مناسب در حوزه مسائل فرهنگی هستیم.

مسؤول حوزه علمیه نکا در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز جامعه از بسياري مسائل فرهنگي دور مانده است، ادامه داد: متأسفانه امروز فضاسازي مناسبي در شهرها و روستاها در مورد مسائل فرهنگي و ديني انجام نمي شود كه اين مسأله از معضلاتي است كه ما با آن روبرو هستيم و فضايي براي اطلاع رساني فرهنيگ و ديني در حد وسيع وجود ندارد.

حجت الاسلام محمدي لاييني گفت: در برخي از موارد شاهد تبليغات وسيع در مناسبت هاي ملي و مذهبي هستيم اما اين موارد دوره اي است و در يك مدت زمان كوتاهي انجام شده و جمع آوري مي شود در حالي كه براي تبلغات یک كالا شاهد تبلیغات گسترده در شهر هستیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: اگر براي تبليغ آن كالا هزينه و تبليغات مي شود لازم است براي امور فرهنگي هم تبليغات شود تا چشم ها به اين مسائل ديني و مذهبي عجين شود و دل و قدم در اين مسير گام بردارد.

امام جمعه نکا با تأکید براین که نخبگان، مبلغان دینی، فرهنگيان و افراد تأثيرگذار در جامعه، وظيفه خطيري در روشنگري و اطلاع رساني برعهده دارند و بايد در جامعه روشنگري كنند؛ يادآور شد: انسجام دینی و انقلابی به برکت نظام مقدس اسلامی ايران ايجاد شده است و بايد استمرار يابد.

حجت الاسلام محمدي لاييني با تأکید براین که جبهه فرهنگی باید با قدرت ببشتری در جامعه ورود پیدا کند، گفت: بايد در تقويت جبه فرهنگي نیز تلاش بيشتري انجام شود و به دور از خودخواهي و با تقويت خداخواهي به اين مسأله مهم دست يابيم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به تشكيل ششمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين در هفته گذشته افزود: تشكيل اين كنفرانس كار ارزنده و حركتي مهم براي حمايت از مظلومان جهان و در راس همه فلسطين بود كه با حضور مقام معظم رهبري و نمايندگان كشورهاي مسلمان انجام شد و كار فرهنگی بسيار ارزشمندي براي مقابله با جنگ نرم دشمن بود.

وي گفت: همه ما بايد براي تشكيل چنين جلسات اثرگذار و داراي خروجي مهم تلاش كنيم و با تقویت حضور جوانان انقلابی و نیروهای مردمی مخلص در قالب تشکل فرهنگی در برنامه هاي مختلف و در سطح جامعه، با دشمن و استكبار مقابله كنيم./ 1317/202/ب2

ارسال نظرات