۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۸۳۶۳۲
استاد حوزه علمیه قزوین:

ظرفیت دنیا برای بیان مناقب و فضائل حضرت زهرا بسیار محدود است

استاد حوزه علمیه قزوین ظرفیت دنیا را برای بیان مناقب و فضائل صدیقه طاهره(ع) بسیار محدود دانست و گفت: تنها در صحنه قیامت است که جلوه‌های عظیمی از آن مظهر کرامت در برابر دیدگان همه مردم ظاهر خواهد شد.
احسان کریمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام احسان کریمیان، استاد حوزه علمیه قزوین ظهر امروز در حسینیه زبیده خاتون قزوین با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) با اشاره به مناقب حضرت زهرا(س) پیش از این عالم از زبان پیامبر اکرم(ص)، گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید خداوند متعال به من چنین فرمود ای احمد اگر تو نبودی افلاک را نمی‌آفریدم و اگر علی نبود تو را نمی‌آفریدم و اگر فاطمه نبود هیچ یک از شما را نمی‌آفریدم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پنج تن آل عبا از یک نور واحد خلق شده‎اند، افزود: پیامبر(ص) فرمودند خداوند عزوجل من و علی و فاطمه و حسن و حسین را از یک نور آفرید، سپس این نور را فشرد و شیعیان ما از آن به وجود آمدند پس از آن ما تسبیح گفتیم آنان هم تسبیح گفتند ما خداوند متعال را تقدیس کردیم آنان هم تقدیس کردند آنگاه ما خداوند را به وحدانیت یاد کردیم آنان هم توحید خدا را گفتند.

استاد حوره علمیه در ادامه با اشاره به علت نامگذاری صدیقه طاهره به فاطمه(س)، اظهار کرد: امیرمؤمنان(ع) فرمودند از پیامبر شنیدم که می‌فرمود من فاطمه را فاطمه نامیدم زیرا خداوند او و کسانی از ذریه او را که خداوند را با توحید ملاقات کنند و به آنچه من آوردم ایمان دارند از آتش جهنم جدا کرده است.

ظرفیت دنیا برای ظهور مناقب و فضائل حضرت زهرا بسیار محدود است

وی در ادامه ظرفیت دنیا را برای ظهور مناقب و فضائل صدیقه طاهره(ع) بسیار محدود دانست و ابراز کرد: تنها در صحنه قیامت است که جلوه‌های عظیمی از آن مظهر کرامت در برابر دیدگان همه مردم ظاهر خواهد شد، مناظری که شنیدن آن از پدری چون رسول خدا(ص) در شان دختری چون فاطمه(س) لذت دیگری دارد.

حجت الاسلام کریمیان در ادامه با بیان اینکه فاطمه(س) مالک روز محشر است، تصریح کرد: روزی پیامبر(ص) به منزل فاطمه آمد و او را محزون دید علت را جویا شد، حضرت فاطمه(س) فرمودند پدرجان محشر و برهنه ایستادن مردم در روز قیامت را یاد کردم پیامبر اکرم(ص) فرمودند دخترم قیامت روز بزرگی است، خداوند در آن روز جبرئیل را با هفتاد هزار فرشته به سوی تو می‌فرستد و به تو می‌گوید یا فاطمه برخیز و به سوی محشر حرکت کن.

وی در پایان گفت: از جمله کرامت‌های خداوند بر حضرت زهرا(س) این بود که آن بزرگوار را به ازدواج بهترین امت و بهترین اهل بیت(ع) درآورد، امیرمؤمنانی که در قبول اسلام از همه پیشتر، در حلم و بردباری از همه بالاتر، در علم از همه بیشتر، روحش از همه بزرگوارتر، زبانش راستگوتر، قلبش شجاع تر، دستش بخشنده‌تر نسبت به دنیا، از همه زاهدتر و در کوشش و جدیت از همه شدیدتر بود./873/202/ب2

ارسال نظرات