۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۸۳۶۲۴
مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه:

نیازهای مراکز آموزشی همزمان با تحولات روز پیشرفت کند

جان نثاری گفت: با پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباطی، بهتر است که حوزه ها نیز به روز شده و پاسخگوی نیازهای زمان باشند.
مرکز مدیریت حوزه های خواهران

طاهره جان نثاری مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با ضرورت تحول در حوزه های علمیه با توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب و گسترش فضای تبلیغی در داخل و خارج، گفت: یکی از نیازهای مراکز آموزشی در سطح کل کشور این است که همزمان با تحولات روز پیشرفت کنند؛ در حوزه های علمیه نیز این مورد باید جدی گرفته شود.

وی در ادامه افزود: با گسترش فضاهای مجازی و افزایش تبلیغات بین افراد و محیط ها، فعالیت در این زمینه بسیار حائز اهمیت است؛ از این رو با پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباطی، بهتر است که حوزه ها نیز به روز شده و پاسخگوی نیازهای زمانه باشند و به نیازهای زنان، مردان، جوانان و نوجوانان هر یک در سطح خاص خود توجه شود.

جان نثاری در در رابطه با بسترسازی حوزه های علمیه جهت تربیت نیروهای انقلابی و کادرسازی انقلابی ابراز داشت: با توجه به تأکیدات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این مورد، بستر سازی و کادرسازی انقلابی در حوزه ها قطعا ضرورت دارد؛ در حال حاضر این امر به صورت سیستماتیک انجام می شود اما باید آن را از مقاطع پایه، شروع کرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: باید رشته هایی برای حوزه های علمیه معرفی و طراحی شود که به طور قابل توجهی مؤثر در این کادرسازی ها باشند.

وی ابراز داشت: حوزه های علمیه در مباحث سیاسی و اجتماعی واقعا خوش درخشیدند، اگر به صورت نظام مند روی طلاب کار شود قطعا اهداف مورد انتظار وصول خواهد شد.

جان نثاری در توصیه به جوانان گفت: به همه جوانان خوش استعداد و اهل ایده و نظر پیشنهاد و توصیه داریم در صورتی که توانمندی هایی در مسیر یاری رسانی به دین در خود می بینند، در حوزه های علمیه ثبت نام کنند تا ان شاء الله بتوانیم در این مسیر قدم برداریم و نیروهایی که می توانند اسلام و انقلاب و امام زمان(عج) را یاری کنند به حوزه ها وارد شوند؛ چرا که دین در همه زمان ها نیازمند اشخاص فرهیخته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) در سال تحصیلی 95_96 در سطح 2 به صورت عمومی و درسطح 3 در رشته های تفسیر، فلسفه، کلام با گرایش مهدویت، فقه و اصول داوطلب می پذیرد. علاقه مندان جهت اطلاع از جزئیات ثبت نام می توانند به صورت حضوری در مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) و همچنین از طریق وبلاگ مرکز تخصصی حضرت فاطمه(س) اطلاعات لازم را دریافت کنند./302/966/ب1

ارسال نظرات