۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۸۳۶۱۵
آیت الله علوی گرگانی:

سعادت انسان در خواندن نماز اول وقت است

حضرت آیت الله علوی گرگانی توجه به نماز را بسیار مهم دانست و گفت: نماز پایه و ستون دین است و بدون ستون خیمه دین برپا نمی ماند.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی در دیدار با جمعی از دانش آموزان مدرسه امام حسن مجتبی(ع) قم با اشاره به اهمیت نماز عنوان کرد: نماز جایگاه بسیار مهمی در دین اسلام دارد و همانگونه که امام صادق(ع) فرمودند نماز ستون دین است، بدون این ستون برپایی خیمه دین ممکن نیست.

وی افزود: اگر نماز انسان مورد قبول خداوند قرار گیرد، تمامی اعمال نیز پذیرفته می شود و در غیر این صورت، اعمال انسان به جایی نمی رسد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: اهمیت فوق العاده نماز در دین اسلام سبب شده تا اهل بیت(ع) توصیه های فراوانی به برپایی آن به ویژه در اول وقت داشته اند تا جایی که امام صادق(ع) می فرمایند اگر کسی نماز را سبک بشمارد به شفاعت ما اهل بیت(ع) نمی رسد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی انجام عبادت در جوانی را باعث رشد و کمال انسان دانست و خاطرنشان کرد: با خداوند عهد کنید که نماز خود را ترک نکرده و در هرجا نماز اول وقت را به جا آورید و بدانید که خداوند به جوانانی که به نماز خود اهمیت داده و آن را در اول وقت اقامه می کنند، مباهات می کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه اضافه کرد: در نگاه اسلام بهترین انسان ها کسانی هستند که در جوانی به دنبال عبادت و بندگی خداوند بوده و در حالی که می توانستند به مسیرهای دیگری وارد شوند، راه دین و تقوا را برگزیده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سعی کنید که همواره از نماز خود مراقبت کنید و نگذارید که نمازتان قضا شود چراکه سعادت در نماز اول وقت است./872/پ202/ص

ارسال نظرات