۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۸۳۶۰۶
مدیر مدرسه فاطمیه خرم آباد:

شخصیت علمی حضرت زهرا زیربنای تأسیس حوزه علمیه خواهران است

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در ابعاد گوناگون برای ما الگو است، گفت: شخصیت علمی ایشان زیربنای تأسیس حوزه علمیه خواهران است.
حضرت زهرا

سیده حکیمه صدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حضرت فاطمه(س) را الگو و اسوه برای همه بانوان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) در زمینه های گوناگون الگو است، افزود: این بانوی بزرگ اسلام اولین شهید راه ولایت بود و ولایت پذیری مهم ترین درسی است که از حضرت زهرا(س) می توان گرفت.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد با تأکید بر ضرورت بازگو کردن ابعاد شخصیتی و ویژگی های علمی و رفتاری حضرت زهرا(س)، خاطرنشان کرد: بیان ارزشها و الگوهای دین راه ترویج سبک زندگی اسلامی است.

وی بیان داشت: با الگوگیری از سبک زندگی فاطمی می توان در حفظ ارزشها و تقویت باورهای دینی در جامعه گام برداشت چرا که حفظ و تقویت باورهای دینی و اعتقادی راه خنثی سازی هجمه های فرهنگی است.

صدری در ادامه با اشاره به قدمت حوزه های علمیه، بیان داشت: بُعد شخصیت علمی حضرت فاطمه(س) موجب شد که حوزه های علمیه خواهران از سال 70 به صورت رسمی تأسیس شوند.

وی با یادآوری به اینکه حضرت زهرا(س) در عمر کوتاه خویش در برگزاری کلاسهای تفسیر علوم قرآنی نقش داشت و پس از ایشان حضرت زینب(س) این کلاسها را برگزار می کردند، افزود: بُعد علمی حضرت فاطمه(س) زیربنا و زیرساخت حوزه علمیه خواهران است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه در این مدرسه، خاطرنشان کرد: این مراسم از سه شنبه تا پنج شنبه 12 اسفند ماه جاری با حضور طلاب و عموم مردم برگزار می شود.

فعالیت بیش از 80 طلبه خواهر مدرسه علمیه فاطمیه خرم آباد

صدری با اشاره به فعالیت تبلیغی خواهران فارغ التحصیل مدرسه علمیه فاطمیه خرم آباد، اظهار داشت: بیش از 80 طلبه این مدرسه در عرصه تبلیغ مشغول فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: خواهران مبلغ در گروه های جهادی به عنوان امام جماعت در مدارس، جلسات خانگی، کاروانهای راهیان نور، ادارات و در مناطق روستایی در عرصه تبلیغ مشغول فعالیت هستند./9459/302/ب2

ارسال نظرات