۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۸۳۶۰۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حضرت زهرا رسانه‌ای بلیغ و شیوا در گسترش حق و حقیقت بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) با فعالیت‌ها و خطبه‌های غرای خود حق را رسانه‌ای و آشکار کرد و نگذاشت حق در محاق قرار بگیرد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با اعضای سازمان بسیج رسانه‌ استان، با اشاره به رسالت رسانه‌ها، افزود: یکی از افرادی که در اسلام توانست رسانه‌ای بزرگ خلق کند حضرت زهرا(س) بود که با ایراد خطبه‌های آتشین، ظلم ظالمیان را آشکار و حق و حقیقت را به جامعه معرفی کرد.

وی اظهار کرد: خطبه فدکیه حضرت فاطمه(س) رسانه‌ای مکتوب برای مکتب اسلام است؛ چرا که در آن مردم را به غیرت دینی رهنمون می‌سازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: حضرت زهرا(س) نخستین گام را در زمینه رسایی سخن برداشت و در ادامه حضرت زینب کبری(س) بود که مواضع عاشوراییان را در جهان رسانه‌ای کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کار رسانه‌ها بسیار خطیر و سنگین است؛ از این‌ رو همه رسانه‌ها باید دقیق، سریع و به‌روز باشند و جوانب کار خود را بسنجند.

وی کار رسانه‌ها را به تیغه شمشیر تشبیه کرد و افزود: شغل مطبوعاتی و رسانه‌‌ای بسیار شریف و اثرگذار است، می‌تواند تحول‌آفرین باشد و جامعه را به‌سوی مسیر درست هدایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: رسانه واقعی نباید یک‌بعدی عمل کند و شایسته است همه رسانه‌ها همچون آینه عمل کنند؛ یعنی خوبی‌ها و زشتی‌ها را بدون حب و بغض شخصی و سیاسی به افراد متذکر می‌شوند.

به گفته رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، همان‌گونه که مؤمن آینه مؤمن است، باید رسانه‌ها برادرانه و بدون حاشیه اشکالات را تذکر و خوبی‌های جامعه دینی را برجسته کنند.

وی ادامه داد: باید صداقت از شاخصه‌های بارز و جوهره هر رسانه باشد تا واقعیت‌های اجتماعی بدون حاشیه و بدون کم‌وکاست منعکس شود.

استاد درس خارج فقه حوزه‌ علمیه خراسان شمالی افزود: همان‌گونه که آینه در بیان زشتی‌های افراد آبروریزی نمی‌کند، رسانه‌ها هم باید به جای مچ‌گیری، دست‌گیری کرده و آبروی افراد جامعه را حفظ کنند.

وی با اشاره به مصرع «خودشکن آیینه شکستن خطاست»، اضافه کرد: مسؤولان نظام اسلامی نباید در برابر انتقادهای منصفانه و عادلانه رسانه‌ها جبهه‌گیری کنند بلکه ضروری است از انتقادهایی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود در راستای بهتر خدمت کردن به جامعه استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: کار کردن در کشوری که از همه سو تحریم شده و دشمنان برای این کشور مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده‌اند بسیار سخت است؛ از این‌ رو رسانه‌ها باید با خیرخواهی، مدیران نظام را برای موفقیت در خدمت و پیشبرد اهداف نظام اسلامی کمک کنند.

وی از رسانه‌ها خواست انتقادهایشان بر پایه انتقام نباشد؛ بلکه مطالب و مواردی انتقادی آنها در رسانه و مطبوعات به‌دوراز حب و بغض‌های سیاسی و شخصی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: انتقاد مراحل خاص خود را دارد؛ به همین دلیل نباید در همان ابتدای کار انتقادات را به‌صورت کامل و آشکار رسانه‌ای کرد؛ چراکه ممکن است با یک تذکر شفاهی ایراد کار برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌های اسلامی اخلاق مغز دین است، اضافه کرد: همان‌گونه که خداوند در وصف پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید: «إِنَّک لَعَلی خُلُقٍ عَظِیمٍ»، ما هم باید از اخلاق نیکو برخوردار بوده و در سازندگی جامعه از این خصلت استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اخلاق نقش سازنده‌ای در جامعه دارد، افزود: اگر جامعه به اخلاق الهی مزین شود، جامعه دینی متحول شده و به رشد و کمال نزدیک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اخلاق ظرف دین است، اضافه کرد: اگر انسان دارای عقیده و ایمان راسخ و مستحکم باشد؛ اما اخلاق خوب نداشته باشد، مردم تنها اخلاق او را می‌بینند نه نماز شب‌هایی که او می‌خواند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: باید اصلی‌ترین رسالت رسانه‌ها ترویج سبک زندگی اسلامی باشد؛ زیرا رسانه‌ها بیشتر از هر تریبونی مخاطب دارند و می‌توانند در همه زمینه‌ها اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره سبک زندگی اسلامی را ترویج دهند.

وی از رسانه‌ها خواست به هر بهانه‌ای نسبت به ترویج سبک زندگی اسلامی اقدام کنند و قهرمانان ملی و مذهبی را بیشتر برجسته کنند تا مردم به‌ویژه نسل جوان با آن‌ها آشنا شده و از آن‌ها الگوبرداری کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات