۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۸۳۶۰۱
مدیر مدرسه علمیه خواهران کوهدشت:

نهادینه سازی معارف دینی، راه مقابله با هجمه های فرهنگی است

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) خواهران کوهدشت با اشاره به گسترش هجمه های فرهنگی در جامعه، گفت: نهادینه سازی معارف دینی در راستای فعالیت تبلیغی مبلغان راه مقابله با هجمه ها است.
تبلیغ دین

سمانه امرایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: جذب طلاب در مدارس علمیه به صورت نظام مند صورت می گیرد.

وی با اشاره به شرایط جامعه و آسیب هایی که در کمین خانواده ها است، بیان داشت: برای مقابله و جلوگیری از این آسیبها ضرورت دارد افرادی توانمند و مستعد در عرصه تبلیغی فعالیت داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) کوهدشت با اشاره به اینکه خروجی مدارس علمیه تبلیغ است، افزود: در این راستا با جذب افراد مستعد و علاقه مند به حوزه تلاش می شود مبلغانی کارآمد تربیت کرد.

وی در ادامه به بالا بودن آمار طلاق، مشکلات فرهنگی و معضلات اجتماعی در جامعه اشاره و اظهار کرد: برای مقابله با این مشکلات و معضلات باید معارف اسلامی و دینی ترویج و تبیین شود.

امرایی تصریح کرد: حوزه و روحانیت رسالت خیطری در فراگیری، ترویج و تبیین معارف دینی دارد و با اشاعه معارف دینی و تقویت باورهای دینی و اعتقادی در جامعه هجمه ها و آسیبهای اجتماعی کاهش می یابد.

وی در ادامه به وضعیت پذیرش در حوزه اشاره و عنوان کرد: توجه به امر استعدادیابی چند سالی است که در حوزه به خوبی مورد توجه قرار دارد و امری مثبت است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) کوهدشت با اشاره به وجود ظرفیت عظیم دانش آموزان در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: این نهاد با معرفی استعدادهای برتر و هدایت به حوزه می تواند در تربیت طلاب نقش آفرین مؤثر باشد.

حمایت طلاب؛ امری مهم در حفظ افراد نخبه و بااستعداد در حوزه

وی با اشاره به اینکه در مدارس علمیه تلاش می شود استعدادها و توانایی طلاب تقویت و شکوفا شود، گفت: برای حفظ این ظرفیتها در حوزه، باید طلاب مورد حمایت و توجه ویژه قرار گیرند.

امرایی در ادامه ترغیب و تشویق استعدادهای برتر پژوهشی و فرهنگی را از دیگر راهکاری هدایت طلاب و تقویت استعداد آنان عنوان کرد.

وی با اشاره به کمبود اساتید خانم و نیروی انسانی در حوزه های علمیه خواهران، عنوان کرد: مدیران در تلاش هستند افرادی توانمند و با سواد در این زمینه تربیت و پرورش دهند که بتوان از ظرفیت خواهران طلبه در این عرصه استفاده کرد./9459/302/ب2

ارسال نظرات