۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۸۳۵۹۸

افتتاح دهمین نمایشگاه کتاب در استان ایلام

مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ایلام با حضور جمعی از مسؤولان فرهنگی و اجرایی استان برگزار شد.
نمایشگاه کتاب ایلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، سیصد و سی و یکمین نمایشگاه کتاب استانی در ایلام امروز با حضور سید هادی حسینی معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران و مسؤولان استان و اقشار مختلف جامعه افتتاح شد.

در این مراسم حسینی، معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: بنده حامل پیام و سلام گرم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مردم استان به‌عنوان مرزداران غیور هستم.

وی با بیان اینکه روز افتتاح نمایشگاه کتاب، روز بزرگی برای مردم کشور و استان ایلام است، یادآور شد: خداوند متعال به 5 نفر از پیامبران کتاب وحی کرده است که از این طریق در اختیار مردم قرار گرفت و این امر اهمیت و ماندگار کتاب را نشان می‌دهد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب، کار شایسته‌ای است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره دنبال می‌کند و برگزاری این نمایشگاه‌ها را تحت عنوان عدالت در این حوزه در سراسر کشور پیگیری می‌کند.

حسینی گفت: با برگزاری این نمایشگاه مردم از نعمت کتاب برخوردار می‌شوند و موجب پویایی اندیشه و تضارب آرا در سطح جامعه می‌شود، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش شده که به‌طور مستمر توسط معاونت‌های مختلف در استان‌ها حضور یافته و برنامه‌های فرهنگی را پیگیری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از همدلی مسؤولان در استان و از محبت‌های نماینده معزز ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام و استاندار ایلام تقدیر می‌شود که در راستای برگزاری نمایشگاه تلاش و تعامل وافری داشته‌اند.

حضور 253 ناشر در کشور

محمد علی نیاکان، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در ابتدای این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، اظهار داشت: دهمین نمایشگاه کتاب در استان ایلام، در سایه لطف پروردگار و تعامل مسؤولان استان و همکاری با مدیرکل غله استان در این مکان برگزار و این توفیق فراهم شد.

وی با بیان اینکه سیصد و سی یکمین نمایشگاه کتاب در راستای سیاست‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و مسؤولان کشوری و استان در حوزه فرهنگ کلید خورده است، گفت: سال گذشته نیز این نمایشگاه در همین مکان برگزار شد که با استقبال خوب مردم استان به‌ویژه قشر جوان مواجه گردید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: با افتتاح نمایشگاه کتاب در ایلام، از امروز تا عصر روز جمعه، اقشار مختلف مردم و کتاب دوستان استان در بوستان کتاب از نعمت اندیشه پژوهشگران کشور بهره‌مند‌ می شوند و یک فرصت بسیار مغتنم برای اهالی کتاب و مطالعه در استان فراهم‌ ذشده است.

نیاکان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب در هیئت یک پایگاه فرهنگی بسیار بزرگ در استان در این مدت فعالیت می‌کند، یادآور شد: این نمایشگاه با یاری اصحاب حوزه فرهنگ و برخاسته از همدلی مسؤولان برپاشده است و تعامل مسؤولان استانی و کشوری را به نمایش گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 253 ناشر در قالب 187 غرفه بیش از 31 هزار عنوان کتاب ارائه کرده اند، ابراز کرد: در دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ایلام، 12 برنامه جنبی برای اقشار مختلف مردم ازجمله نمایشگاه علوم قرآنی و کارگاه‌های تخصصی و نشست‌های نقد کتاب برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: این نمایشگاه، نشان‌دهنده وحدت و تدبیر مسؤولان برای رفع موانع و مشکلات برای برگزاری نمایشگاه کتاب به‌ عنوان زیربنای فرهنگ و رشد و اعتلای فرهنگ و خود کتاب در سطح جامعه است.

نیاکان بیان کرد: در عصر فناورهای جدید و نوآوری‌های بشر، کتاب این یار مهربان، نه‌ تنها اهمیت خود را از دست نداده است بلکه که جلوه‌های پایداری  به خود یافته است و امروز جایگاه رفیع  کتاب در توسعه اجتماعی و تحولات فرهنگی بر کسی پوشیده نیست.

گفتنی است، مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ایلام در محل انبار غله این استان، با حضور سید هادی حسینی، معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل بازرسی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام و معاون استاندار ایلام و جمعی از مسؤولان فرهنگی و اجرایی این استان برگزار شد/879/.202/ب2

ارسال نظرات