۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۴۸۳۵۹۷
عضو هیأت مدیره مجمع عالی حکمت:

پژوهش های حوزه پاسخگوی نیاز نظام نیست

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ایجاد طرح جامع در زمینه عملکرد مراکز پژوهشی حووزی را ضروری دانست و تاکید کرد که پژوهش های صورت گرفته پاسخگوی نیازهای نظام نیست.
پژوهش دینی حجت الاسلام والمسلمین حسن معلمی

حجت الاسلام والمسلمین حسن معلمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که پس از پیروزی انقلاب به ویژه در سال های اخیر پژوهش حوزوی در زمینه مسائل علوم انسانی اسلامی پیشرفت فراوانی داشته است، تصریح کرد: اما متأسفانه پژوهش های حوزوی پاسخ گویی نیازهای نظام اسلامی نیستند.

عضو هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی ادامه داد: به عبارت دیگر حوزه علمیه در زمینه پژوهش تلاش فراوانی انجام داده است اما با توجه به ابعاد مختلف نظام اسلامی اعم از سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به ویژه تمدن بزرگ اسلامی فاصله فراوانی تا حد مطلوب وجود دارد.

وی با اشاره به آفت های پژوهشی حوزه علمیه اظهارداشت: خلأ طرح جامع در زمینه عملکرد مراکز پژوهشی حوزوی به خوبی احساس می شود و فراوانی موازی کاری و پژوهش های تکراری در حوزه علمیه در اثر نبود این طرح است.

استاد حوزه و دانشگاه پژوهش محور شدن سیستم آموزشی حوزه علمیه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: سیستم آموزشی حوزه علمیه و همچنین اساتید، باید طلاب را مکلف به انجام پژوهش کنند و برای پژوهش نمره و مورد تشویقی نیز قرار دهند همانند دانشجویان که در هر درس مکلف به تدوین مقاله هستند./1324/ت302/ج

ارسال نظرات