۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴۸۳۵۹۳
عضو مجمع نمایندگان حوزه مطرح کرد؛

فعالیت دوازده گروه تبلیغی جهادی در استان مرکزی

حجت الاسلام غلامی از فعالیت دوازه گروه تبلیغی جهادی در استان مرکزی خبر داد و گفت: مجمع نمایندگان از فعالیت های گروه های تبلیغی حمایت می کند.
حجت الاسلام غلامی

حجت الاسلام نجف علی غلامی نماینده طلاب و فضلای استان مرکزی در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه استان مرکز جزو استان هایی است که در طول تاریخ شخصیت های برجسته زیادی داشته است، ابراز کرد: اکثر شهرهای استان مرکزی دارای حوزه علمیه است.

وی ادامه داد: نزدیک به 2 هزار نفر برادر و کمتر از 2 هزار نفر خواهر در حوزه علمیه استان مشغول تحصیل هستند، حدود 1100 نفر از طلاب برادر به شهر قم مهاجرت کردند که به تحصیل، تدریس، کارهای تبلیغی، فرهنگی و پژوهشی مشغول هستند و شخصیت های برجسته ای هم در میان فضلا و طلاب استان مرکزی در قم وجود دارد که مشغول کار و خدمت هستند.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان در چند جهت مشغول خدمت و ارتباط گیری با طلاب و فضلا است، تصریح کرد: در بعد فرهنگی و تبلیغی گروه های تبلیغی تشکیل شده است که در استان مشغول کارهای فرهنگی هستند.

وی ادامه داد: حدود دوازده گروه تبلیغی در استان مرکزی از طلابی که در قم هستند مشغول کارهای تبلیغی هستند که خیلی از این گروه ها هم دارای جایگاه بالایی هستند و مورد تقدیر مراکز فرهنگی و تبلیغی قرار گرفتند، که حمایت و پشتیبانی مجمع نمایندگان طلاب و همکاری بین گروه ها انجام می شود. 

نماینده طلاب استان مرکزی اظهار داشت: مجمع نمایندگان همایش های فرهنگی و هنری را به فراخور زمان برای طلاب و خانواده های طلاب برگزار می کند که در  جمعه گذشته همایش سالانه مجمع برگزار شد و بالای 1000 نفر از طلاب و خانواده ها شرکت کرده بودند.

وی یکی دیگر از کارهای انجام شده برای طلاب استان مرکزی از سوی مجمع نمایندگان استان را تاسیس صندوق قرض الحسنه عنوان و ابراز کرد: از سالهای قبل صندوق قرض الحسنه ای ایجاد شد که همچنان هم وجود دارد، در واقع طلاب برای اخذ وام با شرایط آسان به این صندوق معرفی می شوند.

حجت الاسلام غلامی افزود: برنامه های فرهنگی با حضور امام جمعه، نماینده ولایت فقیه، استاندار و مسؤولان فرهنگی استان برگزار می شود که در این جلسه ها سعی می شود مشکلات و مسائل استان شناسایی و راحلی برای رفع آنها ارائه شود.

وی با اشاره به مبتلابه بودن مسائل فرهنگی در کشور، تصریح کرد: در استان مرکزی یک سری ناهنجاری های اجتماعی و مسائلی که در حوزه خانواده، کودکان و نوجوانان وجود دارد که طلاب استان مرکزی برای حل این مسائل فعالیت های خوبی انجام دادند.

حجت الاسلام غلامی افزود: برای حل این مشکلات برخی از گروه های تبلیغی ما در مدارس مشغول کارهای تربیتی هستند و مؤسسه انتظار نور که از طلاب استان مرکزی هستند در زمینه کودک در سراسر کشور فعالیت های خوبی را انجام می دهند./875/ت302/ی

ارسال نظرات