۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۸۳۵۸۹
با موضوع اثرات فاطمیه در جامعه اسلامی شیعی؛

سلسله نشست های «در سایه سار رضوان» در حرم رضوی برگزار می‌شود

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: «اثرات فاطمیه در جامعه اسلامی شیعی» در سلسله نشست های «درسایه سار رضوان» ویژه خواهران در حرم مطهر امام رضا تبیین و تشریح می شود.
سبک زندگی فاطمی

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره ویژه برنامه های تبلیغی خواهران در ایام فاطمیه بیان کرد: سلسله نشست های «در سایه سار رضوان» ویژه خواهران در رواق های دارالحکمه و حضرت معصومه در سه نوبت با محور حضرت زهرا(س) دایر می شود.

وی با اشاره به اینکه «اثرات فاطمیه در جامعه اسلامی شیعی» در جمع خواهران تبیین می شود، افزود: «فاطمه در قرآن و قرآن در فاطمه(س)» و «منزلت و جایگاه حضرت زهرا نزد حضرت علی(ع) به روایت نهج البلاغه» از دیگر موضوعات مورد بررسی بعد از نماز عصر در رواق دارالحکمه است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به برنامه های دارالحکمه قبل از نماز ظهر و عصر عنوان کرد: «مودّت و محبت اهل بیت»، «تقوا در قرآن»، «کسب حلال»، «خضوع اهل بیت(ع) در پیشگاه حضرت زهرا» «فاطمه شناسی وظیفه مردم و عالمان حوزه و دانشگاه»، «جایگاه زن در نظام آفرینش» موضوعات مورد بررسی در این مکان است.

وی بیان کرد: قبل از نماز مغرب و عشاء در همین مکان نیز به موضوعات «منش صحیح زن ایرانی، اسلامی»، «راهکارهاي اسلام براي حفظ عفاف در فرد و جامعه»، موضوع «ازدواج به هنگام»، «شرح خطبه فدکیه»، «شرح زیارت حضرت زهرا» پرداخته می شود.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی عنوان کرد: خانم عرفاتی، ملاشاهی، خسروي، صداقت، پزشکی، سید کاشی، الله دادي، موسوي، ظریف، یگانه استادان این نشست ها هستند که افزون بر سخنرانی پاسخگوی سؤالات دینی مخاطبان نیز هستند.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: رواق حضرت معصومه نیز در سه نوبت میزبان نشست های در سایه سار رضوان است که با حضور جمعی از خواهران و با سخنرانی استادان حوزه علمیه و دانشگاه دایر می شود.

وی تصریح کرد: «کارکرد و جایگاه خانه در قرآن»، «امور تربیتی و تربیت اسلامی»، «آداب و بایسته هاي سخن گفتن»، «فاطمه(س)؛ سر لیله القدر»، «نفوذ تاریخی و منزلت علمی حضرت زهرا»، «حضرت زهرا؛ الگوي حیات زیبا» موضوعاتی است که قبل از نماز ظهر و عصر در این مکان تبیین می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اعلام کرد: در آستانه سالروز شهادت بی بی دو عالم، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پس از نماز ظهر و عصر به موضوعات «حضرت فاطمه زهرا(س) گلواژه آفرینش»، «نقش حضرت زهرا (س) در تعالی تولی وتبري» پرداخته می شود.

وی افزود: «بازي هاي یارانه اي»، «مد گرائی»، «فرهنگ استفاده ار کالاهاي ایرانی»، «معیار انتخاب صحیح حضرت زهرا»، «شرح حدیث کساء و نکات کاربردي آن در خانواده» و «شفاعت حضرت زهرا» از دیگر موضوعات مورد بررسی در این رواق است.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: این موضوعات قبل از نماز مغرب و عشاء در رواق حضرت معصومه(س) از سوی خانم ها خسروی، اکرمی، خانم درانی، خانم نجفی، آشفته، شایسته‌خو و خانلر مشهدی تشریح و تبیین می شود./302/1308/ب1

ارسال نظرات