۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۴۸۳۵۷۹
نماینده ولی فقیه در ایلام:

کتاب ارزشمندترین سرمایه برای انسان است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: نمایشگاه کتاب یکی از اقدامات ارزشمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که درروند ارتقا و بالندگی جامعه ما نقش بی‌بدیلی دارد و زمینه‌ساز توسعه و رشد فرهنگی و علمی است.
لطفی نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام صبح امروز در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان ایلام، اظهار کرد: در این ایام فضای کشور عزیزمان ایران اسلامی به نام حضرت زهرا(س) عطرآگین است و ان‌شاءالله با آشنایی با عمیق با سیره علمی، اخلاقی و سیاسی این بانوی گرامی اسلام زندگی سعادتمندی را برای خود رقم بزنیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب ایلام، یادآور شد: نمایشگاه کتاب یکی از اقدامات ارزشمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که درروند ارتقا و بالندگی جامعه ما نقش بی‌بدیلی دارد و زمینه‌ساز توسعه و رشد فرهنگی و علمی است.

امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه کتاب ارزشمندترین سرمایه برای خود انسان است، تصریح کرد: اگر ما کتابخوانی را در کشور نهادینه کنیم و نسل جوان ما بیشتر با کتاب بخواند و وقت خود را با حضور در کتابخانه‌ها سپری کند، جامعه یک جامعه پیشرو و بالنده خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در ادامه با اشاره به اینکه آشنایی با تاریخ و دانایی انسان نسبت به مسائل، همه با انس با کتاب محقق می‌شود، گفت: اگر بخواهیم با ابعاد شخصیت امامان معصوم (ع) آشنایی پیدا کنیم، لازمه آن مطالعه کتاب است که امروز به برکت انقلاب اسلامی کتاب‌های ارزشمند در دسترس همه قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه آشنایی با شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) یک ضرورت است، افزود: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم، ارزش‌گرا و پویا داشته باشیم، باید بافرهنگ فاطمی آشنا کنیم، حضرت فاطمه زهرا(س) گرچه زندگی کوتاهی داشت اما همه ارزش‌های الهی را در عمر کوتاه خود به نمایش گذاشت.

امام‌جمعه ایلام با تأکید بر فضاسازی نسبت به کتاب خواندن در جامعه، ابراز کرد: درصد مطالعه کتاب در کشور خیلی اندک است و این برای یک کشور که مهد تمدن و علم بوده است، شایسته نیست درحالی‌که بسیاری نوابغ بشر در این خاک تربیت‌شده‌اند و امروز پرچم‌دار خیلی از علوم در جهان دانشمندان ایرانی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی بیان کرد: امروز نشر کتاب و توسعه کتابخوانی در کشور اسلامی، به برکت انقلاب بی‌سابقه است، قبل از انقلاب محدودیت برای چاپ کتاب‌های ارزشمند وجود داشت و امروز صدها هزار کتاب در کشور چاپ می‌شود و باید فرهنگ‌سازی و تبلیغ کرد که کتاب به‌عنوان یک ارزش در بین مردم نهادینه شود.

نماینده ولی‌فقیه در ایلام خاطرنشان کرد: انسان با انس با کتاب و بالاترین و ارزشمندترین کتاب یعنی کتاب خدا، قرآن کریم مسیر سعادت را طی خواهد کرد که سرنوشت سعادت انسان در گروه عمل به این کتاب آسمانی است202/879./ب2

ارسال نظرات