۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۴۸۳۵۷۷
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان خبر داد؛

برگزاری مراسم ایام فاطمیه در 250 مسجد زنجان

مراسم گرامیداشت و عزاداری ایام فاطمیه دوم در 250 مسجد شهری و روستایی زنجان و همچنین در 500 هیأت مذهبی برگزار می شود.
حجت الاسلام خسروی

حجت‌الاسلام فیروز علی خسروی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به برنامه های ایام فاطمیه در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان، اظهار داشت: برنامه های ایام فاطمیه سال 95 به مدت ۵ روز در استان زنجان اجرا شده و با توجه به ابلاغیه دفتر مقام معظم رهبری این برنامه ها در دهه دوم فاطمیه گسترده تر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اعزام مبلغان به مناطق مختلف زنجان در این ایام، تصریح کرد: ۶۰ مبلغ به مناطق شهری و روستایی در شهرستان زنجان به مناسبت ایام فاطمیه اعزام خواهند شد که بنا به درخواست و استقبال مردم، تعداد اعزام ها قابل افزایش است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه براین تعداد مبلغ که به مناطق مختلف شهرستان زنجان اعزام می شوند در ادارات و مراکز آموزشی هم مبلغان ثابتی هستند که برنامه های این ایام را در دستور کار خویش قرار می دهند.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به برگزاری گسترده مراسم عزاداری و گرامیداشت این ایام، تأکید کرد: در ۲۵۰ مسجد شهری و روستایی شهرستان زنجان و ۵۰۰ هیأت مذهبی برنامه های ایام فاطمیه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام خسروی در ادامه از ارائه مشاوره های دینی و پاسخ به شبهات خبر داد و گفت: ۳۰ گفتمان دینی با موضوع سبک زندگی اسلامی در ایام فاطمیه بین صنف پرستاران، تاکسی رانان و آرایشگران برگزار می‌شود، چرا که امروز بیشتر آسیب های اجتماعی به علت فاصله گرفتن مردم از سبک زندگی اسلامی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان در ادامه تصریح کرد: همچنین این گفتمان ها با موضوع تبیین سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شده و هدف از برگزاری این گفتمان ها بررسی و تببین سیره اهل بیت(ع) که کامل ترین الگوهای زندگی هستند، است.

وی در پایان از برگزاری نشست‌های توجیهی و موضوعی در شهرستان خبر داد و افزود: توزیع پوستر به مناسب ایام و برگزاری نشست‌های موضوعی و برگزاری دسته عزاداری از برنامه های مهم این ایام است که از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان برگزار خواهد شد./949/302/ب2

ارسال نظرات