۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۸۳۵۷۶
استاد درس خارج حوزه علمیه همدان:

صحت تمامی عبادات در گرو اخلاص است

حجت الاسلام و المسلمین قایینی گفت: تمامی عبادات ما در گرو اخلاص است و باید کارهای ما همگی رنگ و بوی خدایی دهد چرا که رسیدن به کمال حقیقی با اتصال به کمال مطلق شدنی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قایینی، استاد درس خارج حوزه علمیه آخوند همدان ظهر امروز در جلسه درس اخلاق که در مسجد مدرسه آخوند برگزار شد، با اشاره به اهمیت بحث اخلاق، گفت: کسی باید بر کرسی تدریس مباحث اخلاقی بنشیند که به اخلاق عملی رسیده باشد.

وی ابراز داشت: درس اخلاق باید بر مبنای احادیث بیان شود و با نورانیتی که در روایات است سبب روشنایی مسیر رسیدن به خدا شده تا انسان به کمال واقعی خود برسد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی اظهار داشت: اهل عبادت یعنی بنده خدا شدن و این بندگی به معنی برده برای مالک نیست بلکه به معنی متصل و تمسک از خالق هستی بخش است.

وی افزود: انسان مانند رودی که به دریا می پیوندد و باید همواره مسیر عبودیت خود را پیموده و خود به معدن فضایل و کمالات که همان خداوند متعال است برساند چرا که کمال و سعادت انسان هم در گرو این است.

استاد درس خارج حوزه علمیه همدان تصریح کرد: بنده خداشدن یعنی انسان اوج گرفته و به همه کمالات حقیقی نفسانی برسد و از آن جا که خداوند متعال دارای صفات کمالیه است، آدمی همواره برای پیمودن این راه دست در دست خالق هستی قرار دهد.

وی ادامه داد: هر کس که خدا ندارد دیگر چیزی برای او باقی نمانده، همچنان که در فلسفه گفته اند؛ وجود ممکن منوط به وجود واجب متعال است و کسی که وجودش از خودش نیست فقیر مطلق است.

حجت الاسلام والمسلمین قایینی افزود: تمامی عبادات ما در گرو اخلاص است و باید کارهای ما همگی رنگ و بوی خدایی دهد چرا که رسیدن به کمال حقیقی به اتصال به کمال مطلق بستگی دارد.

وی در پایان افزود: کمیت عبادت مهم نیست بلکه آن چیز که مهم است؛ کیفیت عبادت است، چرا که اعمال ما دارای روح و جسم است که جسم به تنهایی کافی نبوده بلکه روح آن مهم است./979/202/ب2

ارسال نظرات