۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۴۸۳۵۶۸
مدیر حوزه علمیه علی ابن ابیطالب ملایر:

داشتن فهم سیاسی بزرگترین درس حضرت فاطمه برای جامعه کنونی است

مدیر حوزه علمیه علی ابن ابیطالب(ع) ملایر گفت: در زمان حاضر مهم ترین درسی که زندگی و شخصیت حضرت فاطمه(س) برای جامعه ما دارد، بالا بردن فهم و تحلیل سیاسی مردم است.
زارعی

حجت الاسلام علی اصغر زارعی، مدیر حوزه علیمه علی ابن ابیطالب(ع) ملایر در گفت و گو با خبرنکار خبرگزاری رسا در همدان، به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و درباره فضایل ایشان، گفت: روایات زیادی در رابطه با شخصیت بی نظیر حضرت فاطمه زهرا(س) وجود دارد که فهم آن ها خیلی وقت ها آن طور که باید برای ما اتفاق نمی افتد.

وی ادامه داد: روایت معروفی خطاب به پیامبر اکرم(ص) وجود دارد که در واقع خداوند بهانه خلقت عالم هستی را وجود بی نظیر حضرت فاطمه(س) معرفی می کند و در حدیث شریف کساء خداوند افرادی را با محوریت حضرت زهرا(س) معرفی می کند.

مدیر حوزه علمیه علی ابن ابیطالب(ع) ملایر افزود: و روایتی نیز از حضرت ولی عصر(عج) نقل شده است که در بین همه انبیاء و اولیاء و برگزیدکان عالم هستی حضرت فاطمه(س) را الگوی خود معرفی می کند و این احادیث نشان دهنده مقام و شخصیت والای این حضرت است.

وی اظهار داشت: عمر حضرت فاطمه زهرا(س) کوتاه بود ولی زندگی این بانوی بزرگ آن قدر برکت داشت که آثار وجودی و فضایل بی شمار این شخصیت، گستره عالم هستی را فراگرفته است.

حجت الاسلام زارعی بیان کرد: شخصیت حضرت فاطمه(س) در ابعاد مختلف دارای فضیلت بود، ایشان در فرزندی برای حضرت رسول(ص) به جایی رسید که ایشان را ام ابیها اتلاق می کردند و در همسری برای امیرمؤمنان و مادری و فرزند پروری، بانویی نمونه بودند.

وی ابراز داشت: در بُعد علمی و اجتماعی نیز حضرت زهرا(س) دارای شخصیتی بی بدیل بودند و در بحث دفاع و حمایت از ولایت ایشان جانانه ایستادند و با حضور در مسجد تا جایی که ممکن است در برابر ظلم ایستادگی کردند.

مدیر حوزه علمیه علی ابن ابیطالب(ع) ملایر گفت: همه ابعاد شخصیت حضرت فاطمه(س) برای ما درس است، از آنجا که طبق روایات ما مردم آخر الزمان محسوب می شویم و باید دید کدام قسمت این درس ها برای ما و زمان ما برجسته و مهم است.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایش رهبری که در اوایل انقلاب فرمود، چیزی که در زمان امیرمؤمنان(ع) عامل اصلی آن ظلم بزرگ بود و سبب شهادت امیرمؤمنان(ع) و حضرت فاطمه(س) شد، نداشتن تحلیل و فهم سیاسی مردم بود.

حجت الاسلام زارعی اظهار داشت: در زمان حاضر موضوعی که بسیار مهم است، بالا بردن فهم سیاسی مردم است، که حضرت فاطمه(س) در این موضوع ورود صریح دارد و دفاع از حقانیت امیرمؤمنان(ع) و کلام نورانی ایشان در خطبه فدکیه بیانگر همین مسأله است.

وی در پایان تأکید کرد: اگر نتوانیم تحلیل و فهم سیاسی مردم را بالا ببریم، زمان ما با زمان امیرمؤمنان(ع) و حضرت فاطمه(س) که آن همه ظلم بر آن ها رفت، فرقی نخواهد داشت و زمینه لازم برای ظهور منجی آخر الزمان فراهم نخواهد شد./979/302/ب2

ارسال نظرات