۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۸۳۵۶۴
مدیر حوزه علمیه بهار:

کادرسازی انقلابی وظیفه و انگیزه ذاتی حوزه است

مدیر حوزه علمیه بهار گفت: انگیزه و وظیفه حوزه های علمیه از قدیم تا به حال، اولا و بالذات کادرسازی انقلابی بوده و رویکرد حوزه رویکرد پرورش کادر است.
حوزه علمیه

حجت الاسلام علی صوفعلی، مدیر حوزه علمیه بهار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت توجه به استعدادیابی در حوزه های علمیه، گفت: توجه به استعدادیابی در حوزه ها علمیه بحث مهمی است و حوزه در جهت رشد استعدادها و استفاده از آن ها به توجه این موضوع نیاز دارد.

وی ادامه داد: استعدادهای زیادی در حوزه های علمیه وجود دارد و برنامه ریزی برای شکوفا رشد و استفاده از این استعدادها نیز باید متناسب و درخور باشد، اما متأسفانه باید گفت این برنامه ریزی در حوزه جود ندارد.

مدیر حوزه علمیه بهار اظهار داشت: ما در حوزه علمیه بهار در جهت استعدادیابی از مشاوران زیادی استفاده می کنیم و آن ها با مدرسه در ارتباط هستند و در در این زمینه به طلاب مشاوره های لازم را ارائه می دهند.

وی افزود: نشست هایی نیز با مدیر سابق مدرسه و طلابی که در دوره تخصصی تحصیل هستند، در حوزه علمیه بهار برگزار و برنامه هایی در نظر گرفته شده است و نهادهایی که طلاب می توانند در آن ها فعالیت کنند شناسایی و به طلاب معرفی شده است.

حجت الاسلام صوفعلی ابراز داشت: با این حال می توان گفت که مجموعه این فعالیت ها و اقدامات یک در مقابل صد است و اقدام در جهت استعدادیابی در حوزه های علمیه بایستی بیشتر، برنامه ریزی و سازماندهی شده تر باشد.

وی درباره کادرسازی انقلابی در حوزه های علمیه، گفت: یکی از انگیزه ها و وظایف حوزه ها از قدیم تا به حال، اولا و بالذات کادرسازی انقلابی بوده است و باید گفت که کادرسازی انقلابی مراتب و مراحلی دارد.

مدیر حوزه علمیه آیت الله بهاری بیان کرد: در مرحله اول کادرسازی باید در خود حوزه با پرورش اساتید و تعیین کادر و مسؤولان حوزه کادرسازی انجام شود و مرحله بعدی پرورش امام جمعه و نماینده ولی فقیه است که حوزه برای کادرسازی انقلابی باید انجام دهد.

وی ادامه داد: رویکرد حوزه، رویکرد پرورش کادر است اما درباره این که این پرورش کادر چقدر نظام مند است متأسفانه باید گفت که در حوزه ها به صورت سلیقه ای عمل  می شود و بجز اینکه در مرکز تربیت مدرس تشکیل شده است، در سایر شهرستان ها و حوزه ها، نظام و برنامه خاصی در این زمینه وجود ندارد.

حجت الاسلام صوفعلی در پایان تأکید کرد: برای این که کادرسازی مطلوب از طریق حوزه های علمیه عملی شود باید در همه شهرستان ها مرکزی مانند مرکز تربیت مدرس قم ایجاد شود و طلابی که در مدیریت، معاونت و امور اجرایی مستعد هستند، در آینده جذب و به کارگیری شوند./979/302/ب2

ارسال نظرات