۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۸۳۵۶۳
قاضی پور:

نگاه سیاسی بحران خوزستان را حل نمی کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شاهد هستیم که نگاه سیاسی همچنان در سازمان محیط زیست وجود دارد.
نادر قاضی پور

نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا پیرامون مشکلات زیست محیطی موجود در خوزستان، گفت: بحران خوزستان مربوط به کل ایران است و نمی‌توان به آن به عنوان یک مساله منطقه‌ای نگاه کرد. باید توجه داشت که خوزستان مظهر دفاع در ایران اسلامی است و از اهمیتی بالایی در میان برخوردار است.

وی افزود: واقعیت امر این است که اگر امروز بحران زیست محیطی خوزستان برطرف نشود، این بحران به استانهای مجاور و حتی شمالی این منطقه از کشور کشیده خواهد شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درباره بحران‌های پیشین، بیان داشت: اگر زمانی که بحران گرد و غبار گریبان سیستان و بلوچستان را گرفته بود، نگاه‌های سیاسی را کنار می‌گذاشتیم و به فکر حل بحران بودیم، امروز می‌توانستیم با بحرانی مشابه در خوزستان مقابله کنیم. امروز شاهد هستیم که مردم خوزستان به دلیل بحران زیست مجیطی در وضعیت بسیار بدی قرار دارند و جان آنها نیز به خطر افتاده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رییس سازمان محیط زیست و کم‌کاری‌های دولت، گفت: خانم ابتکار و مدیران پیش از وی  تنها نگاه سیاسی داشته و دارند، امروز نیز بحران خوزستان به گردن کشورهای همسایه انداخته می‌شود، در حالی که بخش اعظمی از این بحران منشا داخلی(تالاب هورالعظیم) دارد.

قاضی پور با اشاره به ظرفیت نیروهای مردمی مانند «سپاه» و «بسیج» در حل بحران‌های داخلی، عنوان داشت: باید از نیروهای مردمی دعوت شود تا در برطرف کردن بحران‌ها و مصائب غیرمترقبه ورود کنند، واقعیت امر این است که امروز «بسیج» و «قرارگاه خاتم الانبیا» ظرفیت بسیار خوبی دارند اما مستلزم استفاده از این ظرفیت، به کارگیری آن است./856/ 302/ص

ارسال نظرات