۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۴۸۳۵۵۹
استاد حوزه علمیه قم:

سیره و کلام حضرت فاطمه سند فقهی برای شیعیان است

استاد حوزه علمیه قم گفت: سیره و کلام حضرت فاطمه(س) مانند پیامبر و امامان برای شیعیان یک سند فقهی است و باید بزرگ ترین الگو برای همه اقشار جامعه معرفی شود.
احمد حسین فلاحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی، استاد حوزه علمیه قم، صبح امروز در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد،به بیان مطالبی درباره زندگی و فضایل حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: بر اساس آیات قرآن، کسی که ارزش های خدا را زنده نگه دارد، نشانه تقوای او است.

وی ادامه داد: یاد و سیره اهل بیت(ع) چه در شهادت و چه در ولادت ایشان باید زنده نگه داشته شود و این موضوع در مورد شخصیت و جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) از اهمیت ویژه ای برخودار است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: بر اساس آنچه در روایات آمده است، کسانی که یاد و مسیر حضرت فاطمه زهرا(س) را زنده نگه دارند، در روز قیامت ندای این الفاطمیون را خواهند شنید.

وی افزود: یکی از برجسته ترین فضایل حضرت فاطمه(س) ولایتمداری و حمایت ایشان از ولایت و امامت است و خطبه فدکیه، منشوری اخلاقی در تبیین، ارزش های اسلام، مبانی سیاسی اسلام، دفاع از حق و حمایت و پیروی از ولایت و امامت است.

حجت الاسلام فلاحی ابراز داشت: هدف حضرت زهرا(س) از خطبه فدکیه، این است که مردم را به امر ولایت و ولایت مداری توجه دهد و تبیین کند که سعادت و کمال جامعه در گرو ولایت مداری و حمایت از ولایت است.

وی بیان کرد: زنده نگه داشتن ایام فاطمیه، زنده نگه داشتن راه حضرت فاطمه(س) است و کسانی که با ادعای روشنفکری، زنده نگه داشتن مناسبت هایی مانند ایام فاطمیه را لازم نمی دانند، باید بدانند که جامعه اسلامی برای این تفکرات ذره ای ارزش قایل نیست.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: در جامعه اسلامی، مسأله شهادت باید پررنگ باقی بماند و زنده نگه داشته شود و الگوی ما در این امر، ولایت فقیه است و وظیفه جامعه اسلامی است که با الگوگیری از ولایت فقیه، این موضوع را زنده نگه دارد.

وی اظهار داشت: شخصیت و زندگی حضرت فاطمه(س) بزرگ ترین الگوی سبک زندگی برای جامعه و جوانان و خط مشی برای مسؤولان، سیاستمداران و نیروهای ارزشی جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام فلاحی در پایان گفت: سیره و کلام حضرت فاطمه(س) مانند پیامبر و امامان برای شیعیان یک سند فقهی است و امروزه باید بزرگ ترین الگو برای همه اقشار جامعه معرفی شود./979/202/ب2

ارسال نظرات