۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۴۸۳۵۵۶
فرمانده نیروی دریایی ارتش:

تحریم ها تاثیری در توان نیروی دریایی ایران ندارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تحریم ها تاثیری در توان نیروی دریایی ایران ندارد، گفت: با وجود تحریم ها بزرگترین پیشرفت ها به دست آمده است.
سخنرانی امیر دریادار سیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، امیردریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در مراسم آغاز مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش، گفت: این رزمایش از سلسله رزمایش های سالیانه نیروی دریایی ارتش بوده که هر ساله برگزار می شود.

وی افزود: این رزمایش با هدف ارتقای توان دفاعی برای دفاع از مرزهای آبی و برقراری امنیت در منطقه وسیع مأموریت نیروی دریایی، مبارزه با تروریسم دریایی و دزدان دریایی و انتقال پیام صلح و دوستی به تمامی کشورهای منطقه و جهان برگزار می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 که در محدوده‌ای به‌وسعت 2 میلیون کیلومترمربع از تنگه هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگه باب المندب تا مدار 10 درجه در حال برگزاری است، یگان‌ های شناور زیرسطحی و سطحی نیروی دریایی راهبردی ارتش با به‌همراه داشتن بالگردهای دریایی در قالب ناوگروه‌ های دفاعی در عمق و در محورهای مشخص شده مستقر و مأموریت‌ های محوله را برابر برنامه‌ های تدوین شده اجرا می‌ کنند.

امیردریادار سیاری گفت: به فرموده مقام معظم رهبری سواحل مکران در شمال سواحل دریای عمان به‌ عنوان یک گنج ارزشمند به‌حساب می‌ آید، آبادی این منطقه دستاوردهای بسیاری را در بحث توسعه دریایی کشور می‌ تواند در پی داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: همچنین سامانه‌ های بهداشت و درمان سیار، بیمارستان‌ های صحرایی و مجموعه‌ های آمادی و پشتیبانی به‌ منظور تأمین نیازمندی ‌های رزمندگان مستقر در منطقه رزمایش و همچنین اقدامات مردم‌یاری اعم از ارائه خدمات رایگان پزشکی شامل رادیولوژی، سونوگرافی، دندانپزشکی، ویزیت بیماران، عمل جراحی و توصیه‌ ها و آموزش ‌های بهداشتی مرتبط با حفاظت از محیط زیست به هموطنان ساکن در سواحل مکران اقدام می‌ کنند.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی ثابت کرده تحت تاثیر تحریم ها قرار نمی گیرد، با وجود تحریم ها بزرگترین پیشرفت ها به دست آمد و اگر همه امکانات کشورهای مخالف نظام جمهوری اسلامی برای جلوگیری از پیشرفت کار و برنامه های این نیرو جمع شود؛ راه به جایی نخواهد برد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: نداجا برای انجام رزمایش و جهت بالا بردن قدرت دفاعی خود توجهی به حرف و سخن کسی ندارد بلکه در راستای اجرای تدابیر فرمانده معظم کل قوا اقدام می کند.

امیردریادار سیاری ادامه داد: از سال 76 تدبیر مقام معظم رهبری بر ساخت ناوشکن بوده و تحریم هم وجود داشت، اما هر چه فشار تحریم ها زیادتر می شد توانمندی داخلی ما نیز ارتقا می یافت و زمانی که احساس کردیم دست نیاز به سمت کسی دران نکنیم آن زمان است که توانمند شده و به توان داخلی می توان اعتماد کرد.

گفتنی است، این مرحله از رزمایش از تنگه هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه برگزار می‌شود و در قالب آن جدیدترین سلاح‌ های به‌کار گرفته شده در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد آزمایش قرار می‌گیرد

همچنین در مرحله نهایی این رزمایش که از 25 بهمن ماه آغاز شده است یگان‌ های مختلفی ازجمله زیردریایی‌ ها، ناوشکن‌ های موشک‌ انداز، یگان‌ های شناورهای سطحی و زیرسطحی، سامانه‌ های موشکی، گروه‌ های جنگ الکترونیک و مهندسی رزمی، سامانه بهداشت و درمان چابک، انواع هواپیماها و ناوگروه‌ ها، انواع پهبادها و تیپ‌ های تفنگداران دریایی حضور دارند./202/851/ب1

ارسال نظرات