۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۴۸۳۵۴۴
حجت الاسلام اعتمادی خبر داد؛

تأسيس جامعه وعاظ شهرستان كاشان و آران و بيدگل

رييس مدرسه دارالعلم و باب العلم آيت الله اعتمادي كاشاني، از تأسيس جامعه وعاظ شهرستان كاشان و آران و بيدگل و آغاز به كار آن در آينده نزديك خبر داد.
حجت الاسلام سيد حسن اعتمادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد حسن اعتمادي شنبه شب در سومين جلسه جامعه وعاظ منطقه كاشان در مسجد صادقيه كاشان از تنظيم اساسنامه جامعه وعاظ منطقه كاشان و آران و بيدگل خبرداد و گفت: اجراي رهنمودهاي امام خميني(ره) براساس منشور روحانيت براساس وصيت نامه سياسي الهي امام  راحل،  اجراي رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در عرصه هاي مختلف ارشادي، فرهنگي و تبليغي، از مهمترين اهداف جامعه وعاظ منطقه كاشان و آران و بيدگل است.

وي افزود: منطقه كاشان و آران و بيدگل يكي از مناطق مذهبي كشور با قدمت ديرينه است كه مردم متدين و محب اهل بيت(ع) در اين ديدار از دير باز علاقمند به شركت در جلسات وضع و خطابه ومرثيه بوده و با آموزه هاي گوناگون اعم از مسائل اعتقادي واحكام شرعي و مسائل فرهنگي و سياسي و اجتماعي آشنا شده و اين امر سبب شده  تا مراكز خود جوش در قالب تشكل‌ها و هياتهاي مذهبي با برنامه ريزي هاي متنوع، ميزبان سخنرانان و وعاظ منطقه و خارج از منطقه باشند و مردم از بيانات آنها استفاده و بهره مند شوند، از اين رو نياز به تشكلي رسمي و مستقل با عنوان ‹‹جامعه وعاظ منطقه كاشان و آران و بيدگل›› است تا با همفكري و هماهنگي بهتر وحدت رويه اي مناسب در برنامه هاي تبليغي و متعلقات آن انجام شود.

حجت الاسلام اعتمادي برنامه ريزي و سياست گذاري جهت ارتقاي ظرفيت مسائل تبليغي، توجه به كيفيت مطالب و ايجاد محتواي مناسب با ايام تبليغي محرم و صفر و ماه مبارك رمضان و ايام فاطميه و غيره، توجه به مسائل فرهنگي و سياسي روز و مسائل جاري كشور و ارتباط با نسل جوان و نخبگان در منطقه را از جمله اولويت هاي جامعه وعاظ منطقه كاشان و آران و بيدگل اعلام كرد.

به گفته وي، همكاري مستمر با اداره تبليغات اسلامي، امور مساجد و ساير مراكز فرهنگي، اولويت استفاده از سخنرانان و وعاظ منطقه، هماهنگي وعاظ منطقه و مدعو با اين تشكل، اولويت بندي موضوعات تبليغاتي و مسائل مبتلابه و توجه به نيازمنديهاي مبلغين را از ديگر جمله اولويت هاي جامعه وعاظ منطقه كاشان و آران و بيدگل برشمرد.  

رييس مدرسه دارالعلم و باب العلم آيت الله اعتمادي كاشاني با اشاره به اينكه جامعه وعاظ منطقه كاشان و آران و بيدگل متشكل روحانيون و وعاظ منطقه كاشان و آران و بيدگل است كه تحت اشراف آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان براي ساماندهي و ارتقاي سطح تبليغي، ديني و اسلامي فعاليت مي‌كند، يادآور شد: در اين اساسنامه اختصارا جامعه به آن اطلاق مي شود كه اصل حاكم التزام عملي به اصل ولايت مطلقه فقيه است.

 وي با تأكيد بر نياز تشكلي رسمي و مستقل با عنوان جامعه وعاظ منطقه كاشان و آران و بيدگل، گفت: با هماهنگي و همفكري بهتر، وحدت رويه اي مناسب براي برنامه هاي تبليغي و متعلقات آن انجام شده است.

حجت الاسلام اعتمادي، همچنين با اشاره اهداف و سياستهاي جامعه وعاظ منطقه كاشان و آران و بيدگل، گفت: ارتقاي فرهنگ تبليغ و افزايش دانش و مهارتهاي تبليغي فرهنگي، افزايش ميزان دانش، بينش و مهارتهاي وعاظ در رابطه با مسائل ديني فرهنگي، اجتماعي و سياسي، تقويت و بهبود روابط با جامعه و مردم مبتني بر آموزه هاي ديني، تقويت مؤلفه هاي تبليغي بر اساس آنچه در جامعه امروز و فضاي جامعه مي گذرد و توجه به نگرش با ارزش كار تبليغ، موعظه و نهادينه كردن فرهنگ آن در جامعه  بخشي از اهداف و سياستهاي جامعه وعاظ منطقه كاشان و آران و بيدگل است.

وي همچنين، بسترسازي جهت تقويت هويت ديني و ملي و انقلابي جامعه، آشنايي با مباني دين، آشنا كردن مردم با شخصيت هاي تبليغي و ديني جهت الگو سازي، افزايش كمي و كيفي مفاهيم و برنامه‌هاي ديني و مذهبي و فرهنگي به ويژه در ايام الله، برگزاري جلسات تفسير، قرآن، نهج البلاغه، صحيفه سجاديه و آشناكردن مردم با ادعيه معتبر، ترويج روحيه علمي پژوهشي جهت ايجاد نهضت نرم افزاري و توليد فرهنگي و فكري و ايجاد مراكز آموزش جهت ارتقاي علمي وعاظ و طلاب را بخش ديگري اهداف و سياستهاي جامعه وعاظ منطقه كاشان و آران و بيدگل اعلام كرد.

حجت الاسلام اعتمادي آشنايي با تكنولوژي جديد و فضاي مجازي، استفاده از نويسندگان و پژوهشگران در جهت ترويج اين فرهنگ، آموزش مقتل خواني و روضه خواني براساس منابع صحيح، ايجاد روحيه پژوهش و تقويت خلاقيت در بين طلاب و مردم، آشنايي و تسلط بر آسيبها و آفت‌هاي اجتماعي و ايجاد راهكارهاي مناسب، تفسير و بهره گيري از كتب معتبرتفسيري، سرمايه گذاري و اجرا و نظارت بر امور تبليغي و ارتباط با مراجع، علما و نماينده ولي فقيه در شهرستان، نخبگان حوزوي، پژوهشگران و نويسندگان جهت ايده پردازي و توليد فكري را از اهداف و سياستهاي جامعه وعاظ منطقه كاشان و آران و بيدگل دانست.

وي در ادامه اطلاع رساني دقيق و مناسب جهت معرفي وعاظ و مبلغان، شناسايي سازمانها، هيأتها و گروه‌هاي فعال، جذب معتمدين و فعالان محلي، ارتباط با هيأت امناي مساجد، روسا و شوراي هيئات مذهبي از طريق اداره تبليغات اسلامي  و امور مسجد، ارتباط مستمر با مراكز تبليغات اسلامي، امور مسجد، اداره اوقاف، مركز مديريت حوزه هاي علميه، ارشاد اسلامي، تبليغ و هماهنگي جهت استفاده از وعاظ و مبلغين بومي، جذب و تشويق جوانان و نوجوانان و مشاركت و ارتباط نزديك با آنها و سازگاري مناسب جهت استفاده از وعاظ و مبليغان مهمان را از ديگر اهداف و سياستهاي جامعه وعاظ منطقه كاشان و آران و بيدگل برشمرد.

رييس مدرسه دارالعلم و باب العلم آيت الله اعتمادي كاشاني بسترسازي جهت تقويت راهكارهاي هنرمندانه و جذاب با هدف ارتقاي سطح تبليغ و و فرهنگ شهروندي، ايجاد مركز ثابت جهت ساماندهي امور وعاظ و تبليغ، سازماندهي صحيح تبليغات، تشكيل كارگروه ها و اتاق هاي فكر از بين وعاظ و برگزاري مرتب جلسه و ايده پردازي در اين زمينه، ارتباط نزديك با آموزشگاه ها، دانشگاه ها، دانشجويان و دانش آموزان، بهره گيري از تمام ظرفيت‌هاي موجود در شهر و روستا، جذب و هماهنگي منابع مالي در زمينه توسعه امور تبليغ و تشكيلات اداري را از جمله اهداف و سياستهاي جامعه وعاظ منطقه كاشان و آران و بيدگل دانست.

حجت الاسلام اعتمادي با اشاره به اركان تشكيلات جامعه وعاظ منطقه كاشان و آران و بيدگل، گفت: مجمع عمومي جامعه وعاظ كاشان متشكل از همه اعضا، وعاظ و سخنرانان است و هيأت رئيسه جامعه وعاظ كاشان نيز در آينده نزديك توسط نماينده ولي فقيه دركاشان انتخاب خواهند شد.

وي جامعه وعاظ منطقه كاشان و آران و بيدگل را شامل كميسيونهاي ويژه، موقت و دائمي اعلام كرد و بيان داشت: كميسيون دائمي متشكل از كميسيون آموزش، پژوهش، ارتباطات، سياسي، گزينش و جذب، اداري و مالي و كميسيون طرح و برنامه است كه در اين كميسيونها وعاظ بنا بر علاقه عضويت خواهند داشت.

حجت الاسلام اعتمادي با اشاره به فعاليت واحد نظارت و تهذيب و گفت: به منظور حسن سلوك واعظ و حفظ شئونات جامعه وعاظ، واحد تهذيب تشكيل خواهد شد و آئين نامه آن تهيه خواهد شد.

رييس مدرسه دارالعلم و باب العلم آيت الله اعتمادي كاشاني يادآور شد: اسامي وعاظ و مبلغان جامعه وعاظ منطقه كاشان و آران و بيدگل در سامانه اداره اوقاف و امور خيريه كاشان ثبت خواهد شد و در برنامه هاي معنوي اوقاف مشاركت خواهند داشت.

لازم به ذكر است، سومين همايش جامعه وعاظ منطقه كاشان و آران و بيدگل، شنبه شب با حضور آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان و مبلغين و وعاظ شهرستانهاي كاشان و آران و بيدگل در مسجد صادقيه اين شهرستان برگزارشد./1307/202/ب2

ارسال نظرات